رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ۲۶۳ ماموریت برای انتقال افراد مشکوک به کرونا طی اردیبهشت ماه انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هومن رفیعی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : میانگین انجام مأموریت‌های روزانه در اردیبهشت ماه بین ۸ تا ۱۰ مأموریت و در خرداد ماه بین ۱۵ تا ۱۸ مورد است.

او گفت : مردم نباید برای هر موردی با خطوط تلفن مرکز فوریت‌های پزشکی تماس بگیرند بلکه افراد سالمندان، مادران باردار و افرادی که دچار سرفه‌های خشک، تنگی نفس و تب هستند و امکان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته را ندارند باید تماس بگیرند.

او افزود: از دست دادن حس چشایی و بویایی، بی‌حالی، ضعف، سرگیجه، اسهال و استفراغ نیز از علائم ابتلاء به ویروس کرونا بوده است.

این مسئول ادامه داد: این افراد می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ یا ۴۰۳۰ برای دریافت مشاوره تماس برقرار کنند و از اشغال خطوط ۱۱۵ بپرهیزند.

او گفت: این افراد می‌توانند به مراکز ۱۶ ساعته که در سطح شهر کرمانشاه چهار مرکز واقع در مرکز سینا در کمربندی، جعفرآباد، مسکن و شهرک امام خمینی مراجعه کنند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش بیمار در شهرستان‌ها در صورت افزایش تعداد بیماران از طریق اتوبوس آمبولانس به مرکز استان انتقال داده می‌شوند و تا کنون دو مأموریت انتقال از شهرستان جوانرود به کرمانشاه انجام شده است.

رفیعی گفت: از مجموع ۱۵ تا ۱۸ مأموریت انجام شده در طول روز حدود ۳ تا ۴ نفر در نهایت مبتلا به ویروس کرونا هستند.

او افزود: مردم تنها در صورت ضرورت از منزل خارج شوند و پس از خروج از منزل مسائل بهداشتی نظیر شستشوی مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.