نخستین و بزرگ‌ترین خط تولید محصولات تنفسی دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد تربت حیدریه به‌زودی گشایش می‌یابد.

سعید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، درباره‌ی آخرین جزئیات تولید محصول تنفسی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه، گفت: این دانشگاه از سال ۱۳۹۴ رسالت خود را در حوزه‌های دانش‌بنیان آغاز کرده و هدف اصلی این واحد ایجاد اشتغال برای نخبگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

او افزود: در تلاشیم که این واحد دانشگاهی را در تراز فناوری منطقه‌ای قرار دهیم و بنا داریم این مسیر با ایجاد ثروت که از علم و فناوری حاصل می‌شود، همراه باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد معاونت فناوری در رده عالی سازمانی خود این سیاست را دنبال می‌کند که دانشگاهی با رویکرد کارآفرینی را ایجاد و توسعه دهد و ما نیز در واحد تربت حیدریه این مسیر را که از قبل آغاز کرده بودیم با سیاست‌های دانشگاه همسو دیده و اقداماتی را نیز انجام داده‌ایم.
 

بیشتربخوانید:تولید داخلی ونتیلاتور در مشهد در شرایط حساس کرونایی باید ثبت تاریخی شود


میرزاده بیان کرد: ایجاد کارخانه نوآوری پارت و خط تولید محصولات تنفسی «بالش هوشمند تنفسی» که نخستین محصول آن در این هفته‌ها  در بازار عرضه خواهد شد، یکی از اقدامات مهم این واحد دانشگاهی است.

او تصریح کرد: ایجاد مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت از اقداماتی است که در توسعه این مسیر مؤثر خواهد بود و کمک‌کننده به ایده‌پردازان و واحد‌های فناور حوزه سلامت در اخذ مجوز‌های لازم و تأمین سرمایه خواهد بود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه در‌باره فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای، تاکید کرد: به‌زودی کانال و کریدور زعفران دانشگاه آزاد اسلامی در سرای نوآوری زعفران ایجاد خواهد شد و برندینگ ایجاد شده از فرآوری زعفران با فناوری‌های دانش‌بنیان مسیر تولید ثروت از فناوری متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای را ایجاد می‌کند.
 
انتهای پیام//د.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.