تولید زیره کفش با خاصیت آنتی باکتریالی در کشور

یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید زیره کفش با خاصیت آنتی باکتریالی شده است که باعث از بین بردن تمام ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ساخت کفشی که نه تنها ویروس کرونا بلکه همه ویروس‌ها و باکتری‌ها مجال لانه کردن بر کف آن را پیدا نکنند، نتیجه تحقیقات و تلاش متخصصان یک شرکت دانش بنیان در تبریز است. شرکتی دانش بنیان با نیرو‌های جوان، خلاق و متخصص که اکنون این متخصصان گامی مهم در زمینه دانش، تکنولوژی و خلاقیت برداشته اند.

حبیب امین زاده، رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی اظهار کرد: محصولات نهایی این واحد علاوه بر اینکه برای اولین بار تولید می‌شود، به علت بهره بری از ذرات نانو، توانسته است محصولاتی را به بازار عرضه کند که خاصیت آنتی باکتریالی دارند.

او افزود: از طریق روش الکتروشیمیایی به سایز نانوذرات ۳۰ الی ۴۰ نانومتر دست پیدا کردیم. در مراحل بعدی به سایز ۸ الی ۱۰ میلی متر دست پیدا کردیم.

امین زاده تصریح کرد: شرکت ما با دیدن شرایط بحرانی کرونا در کشور دست به کار شد و از طریق نانو ذرات، توانست با موفقیت، باکتری و میکروب‌ها را ویروس کشی کند. ما توانستیم از باکتری استفاده کنیم که شبیه‌ترین ساختار را به آنتی ویروس کرونا دارد.

او بیان کرد: کفش هایی که با زیره های این مواد ساخته می‌شوند، قادر به ویروس کشی هستند و مانع انتقال ویروس از طریق کفش به مکان‌های دیگر می‌شوند.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با بیان اینکه این ماده در مواد ضدعفونی، واکس کفش، صنایع برودتی و خودروسازی قابل استفاده است، تاکید کرد: متخصصان این شرکت علاوه بر تولید محصولات جدید، توانسته اند به تکنولوژی ساخت برخی از تجهیزات پزشکی هم دست پیدا کنند و به خودکفایی برسند.

او تاکید کرد: ظرفیت تولید این شرکت پویا ۴۰ هزار تن مواد پلیمری در سال بوده که روز به روز در حال افزایش است.

امین زاده گفت: بومی سازی محصولات و استفاده از توان و دانش متخصصان داخلی گام مهمی در راستای افزایش توان تولید است. موضوعی که پیشرفت و توسعه کشور را رقم خواهد زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۹
خدا خیرت بده ماسکم درست کن همه راحت شن
آخرین اخبار