تولید پودر سرامیکی پرکاربرد در صنعت نفت به دست محققان کشور

محققان کشور موفق به تولید پودر سرامیکی آلومینا شدند که محصولی پرکاربرد در صنایع مختلف از جمله کاتالیست‌سازی، نفت، گاز، پتروشیمی و الکترونیک است.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، پودر سرامیکی آلومینا از جمله موادی است که در صنایع مختلف مانند کاتالیست‌سازی، نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع الکترونیک کاربرد دارد. یک شرکت دانش‌بنیان داخلی این محصول را بومی‌سازی کرده است.

پودر سرامیکی به دلیل ترکیبات شیمیایی که دارد می‌تواند استحکام فشاری بالایی را تحمل کند و همچنین به نسبت از سختی قابل توجهی برخوردار است.

سید احمد شریف‌نیا مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: پودر سرامیکی آلومینا نسبت به سایش بالا و تغییرات شیمیایی حتی در دما‌های بالا مقاوم است.

او در ادامه افزود: این ماده همچنین از قابلیت رسانایی گرمایی بالا برخوردار است و در برابر فرکانس‌های اشعه مایکروویو شفافیت دارد. در ایران برای ساخت این محصول، مواد اولیه و معدنی مورد نیاز به سهولت در دسترس است و قیمت جهانی آن نیز نوسان زیای ندارد.

شریف نیا همچنین بیان کرد: این ماده در تولید محصولات مختلفی از جمله، تولید سرامیک‌های صنعتی (کاشی سرامیک و چینی آلات)، پولیش، تولید سرامیک‌های مهندسی، نسوزها، لعاب، کاتالیست، نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع الکتریکی و ساینده کاربرد دارد.

او اظهار کرد: صنایع مختلفی مانند، صنایع کاشی سرامیک، صنایع پولیشینگ، صنایع نفت گاز پتروشیمی، صنایع نسوز و صنایع فعال در حوزه الکترونیک از جمله خریداران این محصول هستند.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: نمونه ساخته شده در داخل کشور علی رغم کیفیت خوب، از قیمت به مراتب کمتری نسبت به نمونه آلمانی برخوردار است، هر چند این تفاوت قیمت با توجه به نوسان نرخ ارز و مسائل دیگر متغیر است.


بیشتر بخوانید


او همچنین ادامه داد: علاوه بر تامین نیاز داخل به دلیل کیفیت خوب محصول دانش‌بنیان «ایران ساخت» توانسته‌ایم به کشور ترکیه نیز صادرات داشته باشیم، در حال حاضر نیز مشغول مذاکره با یک شرکت ایتالیایی هستیم.

شریف‌نیا افزود: پیش از تاسیس شرکت در زمینه انجام چند پروژه، مشغول فعالیت شدیم. پس از تکمیل و موفقیت در پروژه‌ها تیم اصلی شرکت تشکیل شد و برای رفع نیاز صنایع کشور ایده اولیه تولید مواد پیشرفته سرامیکی شکل گرفت. پس از اتمام مراحل آزمایشگاهی، تولید محصولات در قالب صنعتی انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.