رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:امسال سه میلیون و ۱۱۲ هزار تن محصول کشاورزی در کردستان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدفرید سپری رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان امروز سه‌شنبه در کارگروه اشتغال استان کردستان گفت:ظرفیت‌های موجود استان برای بخش کشاورزی مطلوب بوده و کشاورزی را می‌توان محور توسعه در این استان دانست.

او افزود:متوسط تولید محصولات کشاورزی استان کردستان سالانه حدود دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن است که با بررسی‌های انجام شده در همه زیربخش‌ها می‌توان تولید محصولات کشاورزی را به 5 و نیم میلیون تن رساند.

سپری بیان کرد:پیش بینی می‌شوددر سال زراعی جاری میزان تولیدات بخش کشاورزی این استان  به سه میلیون و ۱۱۲ هزار تن برسد.

او افزود: این میزان محصول در بخش‌های مختلف زیر بخش کشاورزی شامل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تُن محصول زراعی، ۴۰۰ هزار تُن محصول باغی، ۴۰۱ هزار تُن محصول دامی و ۱۰ هزار تُن محصول شیلاتی است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت:هم اکنون توسعه بخش‌های مختلف برای تحقق این میزان تولید آغاز شده که تخصیص آب مورد نیاز ۹۶ هزار هکتار اراضی دیم برای تبدیل به آبی از جمله این اقدامات بوده که سال گذشته به نتیجه رسیده است.

او گفت: فرآوری این میزان محصول نیز از دیگر برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی است که در این راستا تنها در سال گذشته ظرفیت فرآوری استان از ۱۸۰ هزار تُن در هر سال به ۹۰۰ هزار تُن رسیده است.

سپری یادآور شد: با توجه به اینکه ۹۸ درصد فعالیت‌های کشاورزی بر عهده بخش خصوصی بوده که در این راستا طی سال ۹۸ حدود ۱۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به آنان پرداخت شد که با این میزان تسهیلات ۲ هزار و ۴۰۸ شغل جدید ایجاد شده و ۳۰ هزار شغل نیز تثبیت شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.