در این مطلب روش تهیه شیرینی آلمانی آموزش داده شده است.

طرز تهیه شیرینی آلمانیبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم دستورالعمل تهیه شیرینی آلمانی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم:

 ۱ لیوان شیر
 ۲ عدد تخم مرغ
شکر از یک استکان یک بند انگشت کمتر  ۱ ق چ نمک
 ۱ ق م مایه خمیر
 ۴-۴/۵ لیوان آرد
۱۰۰ گرم کره

طرز تهیه:

شیر ولرم، شکر و مایه خمیر را در یک ظرف بریزید و ۵ دقیقه بماند. سپس تخم مرغ، نمک، کره هم دمای اتاق را اضافه کنید سپس آرد الک شده را کم کم اضافه کنید و خوب ورز دهید. روی خمیر را بپوشانید و در یک جای گرم بگذارید خمیر استراحت کند تا زمانی که حجم خمیر دو برابر شود.

از خمیر استراحت کرده به بزرگی نارنگی جدا کنید و با دستتان گرد کنید. روی سینی فر کاغذ روغنی پهن کنید و آنها را روی سینی بچینید و به مدت ۴۰-۳۵ دقیقه در سینی استراحت دهید. در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه تا زمانی که روی خمیر‌ها کمی طلایی شود بپزید.

مواد لازم برای کرم:

 ۴ لیوان شیر
 ۱/۵ استکان شکر ۳ ق غ نشاسته ۳ ق غ آرد
 ۱ ق م کره
 ۳ عدد زرده تخم مرغ
 ۱ بسته کرم شانتی (قابل تهیه از لوازم قنادی فروشی)
 نصف ق چ وانیل

طرز تهیه:

شکر، آرد، شیر و نشاسته را در یک قابلمه مناسب بریزید و مدام هم بزنید و بپزید. زرده‌های تخم مرغ را اضافه کنید و تند تند هم بزنید. کره و وانیل را هم اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. وقتی کرم سرد شد کرم شانتی را هم اضافه کنید و با همزن بزنید. در یخچال به مدت ۲ ساعت بماند.

نان‌های پخته شده را از وسط به دو نیم برش بزنید. از کرم داخل قیف ریخته و وسط نان بریزید. تکه‌های موز روی آن بگذارید و قسمت بالایی نان را بگذارید. روی آن پودر قند بپاشید و سرو کنید. نوش جان.

نکته: میتونید به جای کرم گفته شده در این دستور نوتلا بریزید یا هر مدل خامه‌ای که خودتون درست میکنید و یا حتی خامه آماده از لوازم قنادی بخرید و استفاده کنید.

منبع: آشپزباشی

انتهای پیام/

برچسب ها: خانه داری ، آشپزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
آخرین اخبار