مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : موضوع ساماندهی کودکان کار و خیابانی سالهاست که در دستور کار قرار گرفته است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : موضوع ساماندهی کودکان کار و خیابانی سالهاست که در دستور کار قرار گرفته و بهزیستی به عنوان یکی از ۱۲ دستگاه دولتی ذی ربط اقدامات مناسبی را در این خصوص انجام داده است.

او از شناسایی و ساماندهی ۴۰۰ کودک کار در استان خبر داد و گفت : در حال حاضر دو مرکز آموزشی حمایتی کودک و خانواده با محوریت کودکان کار در شهر کرمانشاه فعال است و یک مرکز شبانه نگهداری کودکان کار و خیابانی بهزیستی نیزفعالیت دارد.

او بر استفاده از ظرفیت خیرین و همچنین سازمان‌های مردم نهاد در راستای کمک به کودکان کار از طریق حرفه آموزی و تحصیل آن‌ها تاکید کرد و افزود : بهزیستی به تنهایی قادر به حل مشکلات نخواهد بود.

کوهی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به وجود آسیب‌های اجتماعی در تمامی جوامع، گفت : کودک کار به عنوان یک آسیب اجتماعی مهم قلمداد می‌شود و برای برطرف کردن مشکلات این قشر باید بستر‌های لازم برای ورود به خانواده‌های کودکان و رفع مشکلات آن‌ها فراهم شود.

او گفت : پزشکان خیر قصد دارند با محوریت بهزیستی که دستگاه مورد اعتماد آنهاست، برای کمک به رفع مشکلات کودکان کار پای کار باشند و با شعار "کرمانشاه بدون کودک کار" اقدامات مستمر و سازنده‌ای را انجام دهند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.