رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه برای نخستین بار تعداد آزمایش‌های تشخیص قطعی کووید ۱۹ در استان از ۸۰۰ مورد عبور کرد، گفت : در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰۶ مورد آزمایش مربوط به کرونا در استان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تلاش بیشتر، پیگیری و پیش بینی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد و پیش بینی را مهم‌ترین رکن در این زمینه می‌دانیم، گفت : تعداد آزمایش‌های تشخیص قطعی در استان به زودی به بیش از یک هزار مورد خواهد رسید.

او گفت : باید بر رعایت نکات بهداشتی و حفاظتی در کلینیک ها، آزمایشگاه‌ها و مطب‌ها نظارت بیشتری صورت بگیرد و هیچ بیماری بدون ماسک وارد این محیط‌ها نشود و بانوبت دهی اینترنتی و تعیین ساعت حضور مشخص ساعت انتظار آنان کوتاه شود.

او از زحمات گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی به واسطه فعالیت‌های شبانه روزی و دلسوزانه در مراکز درمانی استان برای مداوای بیماران کرونایی قدردانی کرد و افزود: این گروه به لحاظ علمی، اخلاقی و انسجام در گروه، نمونه کاملی از یک گروه آموزشی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد:در این بحران نقش اصلی با این گروه بوده، اما همه گروه‌ها از اساتید و دستیاران یار و یاور دانشگاه در مدیریت کووید ۱۹ بوده اند.

او با تاکید بر اینکه همدلی و پیش بینی بیماری، ۲ عامل مهم در مدیریت بیماری کرونا بوده است، گفت: تلاش همه ما نجات جان بیماران است، لذا نباید خستگی و دلزدگی در پزشکان و کارکنان حاصل شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.