کلاهبرداری از شهروندان با ارائه رسید جعلی پرداخت

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری متهمی که با ارائه رسید‌های جعلی پرداخت الکترونیکی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت گفت: بیست و پنجم اردیبهشت ماه پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری از طریق فضای مجازی در دادسرای ناحیه ۳۱ تهران تشکیل و با دستور قضائی پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران اظهار داشت: شاکی با حضور در پایگاه گفت، چند روز قبل برای فروش تلفن همراهم به مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال آگهی فروش در فضای مجازی ثبت کردم تا اینکه شخصی به نام یونس با من تماس گرفت و گفت، قصد خرید گوشی ام را دارد. زمانی که به جلوی درب منزل ما آمد به بهانه اینکه مبلغ موصوف را می‌توان از طریق اپلیکیشن‌ها پرداخت و نیازی به مراجعه به بانک و دستگاه ATM نمی‌باشد، تقاضای پرداخت وجه با استفاده از همراه بانک را کرد، در ادامه با وارد کردن شماره حسابم پس از دقایقی تصویر فیش پرداختی الکترونیکی در گوشی اش را به من نشان داد و اظهار کرد، پیامک بانک را حدود یک ساعت دیگر دریافت می‌کنم، من هم اعتماد کردم و تلفن همراهم را به همراه جعبه اش به او دادم. پس از ساعتی با بانک تماس گرفتم و متوجه شدم پولی به حسابم واریز نشده و خریدار کلاهبردار بوده است.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان در تحقیقات پلیسی دریافتند، متهم با شناسایی فروشندگان که ارزش ریالی کالا‌های فروش را حدود ۱۰۰ میلیون ریال در سایت‌های خرید و فروش درج کرده بودند به سراغ آن‌ها رفته و با ارائه تصویر جعلی پرداخت الکترونیکی از فروشندگان کلاهبرداری می‌کرده است.

وی بیان داشت: کارآگاهان در مرحله بعدی از تحقیقات پلیسی با شناسایی هویت و مخفیگاه متهم با دستور دادیار دادسرای ناحیه ۳۱ تهران وی را در مخفیگاهش در حوالی بلوار کشاورز دستگیر و به این پایگاه سوم پلیس آگاهی انتقال دادند.

رییس پایگاه سوم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه متهم به ۱۲ فقره کلاهبرداری به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتراف کرد، گفت: متهم با دستور قضائی و صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شد.


بیشتر بخوانید: کسب سود میلیاردی از فروش خودروی چپی

بیشتر بخوانید: تلکه کردن مردم با راه اندازی و جعل صفحات اینستاگرام سلبریتی‌ها


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار