استاندار یزد گفت: سازمان‌ها و ادارات ملزم به خرید هدایای خود از صنایع دستی استان هستند.

بیمه صنایع دستی را از طریق بیمه هنرمندان پیگیری می کنیم/ ادارات هدایای خود را از صنایع دستی تهیه کنندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  محمدعلی طالبی، استاندار یزد در نشست با صنعتگران صنایع دستی استان با اشاره به ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی در ساختمان استانداری یزد، گفت: با ایجاد این نمایشگاه و ارتباط مسئولان با صنایع دستی استان می‌توان فرهنگ غنی یزد را بیش از پیش معرفی کرد.

او با بیان اینکه صنایع دستی استان از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: مجموعه‌ای از ویترین‌های استانداری که بیش از ۲۰ سال در اختیار ادارات مختلف برای معرفی خود بود، در اختیار صنایع دستی استان قرار داده شد.

طالبی خواستار حمایت ادارات و بخش خصوصی از صنایع دستی استان شد و اظهار داشت: ایجاد نمایشگاه دائمی در محل استانداری یک نقطه عطف در صنایع دستی استان است چراکه یک اراده مشترک برای حمایت از صنایع دستی در استان یزد شکل گرفته است.

او افزود: در کنار تمام کار‌هایی که دولت برای رونق اقتصاد انجام داده  صنایع دستی نیازمند توجه بیشتری است به خصوص در شرایط حاضر که کرونا رونق بازار را گرفته است.

طالبی با بیان اینکه ایجاد شبکه حامی صنایع دستی یکی از راه‌های حمایت از صنعت دستی است، گفت: اکنون بستر مناسب  شبکه ها فراهم شده و هنرمندان می توانند صنایع دستی خود را نه تنها در بازار استان بلکه در سطح ملی معرفی کرده و به فروش برسانند.

او با بیان اینکه یزد بیشترین تنوع صنایع دستی را در کشور دارد، اظهار داشت: راه‌های دیگری نیز برای حمایت از این صنعت، مانند ایجاد غرفه‌های دائمی صنایع دستی در فروشگاه‌های بزرگ استان، ایجاد نمایشگاه‌های صنایع دستی در مکان‌های پر تردد استان مانند فرودگاه، راه آهن و غیره  وجود دارد که می‌توان از آن بهره گرفت.

استاندار یزد از حمایت صنایع دستی در بخش خصوصی خبرداد و گفت: ارتباط فعالان صنایع دستی با تشکل‌های بخش خصوصی مثل خانه صنعت و معدن و اتاق بازرگانی در عرضه محصولات دستی موثر خواهد بود.

طالبی ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبارات، سهم دولت در پوشش بیمه‌ای کاهش یافته می‌توانیم از بیمه‌ی هنرمندان برای هنرمندان این بخش استفاده کنیم.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.