معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: بازگشایی مراکز یا کارگاه‌های آموزش صنایع دستی پس از اطمینان از رعایت پروتکل‌های بهداشتی میسر است.

فعالیت کارگاه‌های صنایع دستی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا دهقان مهرجردی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، با اشاره به تعطیلی مراکز و کارگاه‌های آموزش صنایع دستی استان به دنبال گسترش ویروس کرونا، گفت: این واحد‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی صادر شده می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

او افزود: رعایت فاصله گذاری بین هنرجویان حداقل دو متر، گندزدایی، داشتن تهویه مناسب در مرکز، استفاده از وسایل حفاظت فردی (از جمله ماسک صورت ودستکش برای هنرجویان و مربی) و جلوگیری از استفاده مشترک وسایل آموزشی درحین کار، از مواردی است که الزاماً باید رعایت شود.

دهقان مهرجردی اظهار داشت: فضای آموزشی استاندارد در دوران کرونا، حداقل ۳۰ متر مربع باشد و تا حد امکان کلاس‌های آموزشی در فضای باز برگزار شود و در صورت برگزاری کلاس‌ها در فضای بسته، مکان مورد نظر تهویه مناسب داشته باشد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد بیان داشت: کارگاه‌های آموزشی پرخطر که نیاز است مربی، آموزش فرد به فرد داشته باشد، باید به صورت محدود و صرفاً برای رفع اشکال درزمان کوتاه برگزار شود و دوره‌های آموزشی که امکان برگزاری بصورت غیر حضوری (از طریق تهیه فیلم یا محتوای متنی- تصویری) دارند در اولویت برنامه ریزی آموزشی استان قرار خواهند گرفت.

او در ادامه به لزوم داشتن گواهی سلامت مربیان آموزشی و هنرآموزان کارگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجا که سلامت در اولویت است، لذا در صورت مشاهده‌ی تخطی از موارد فوق الذکر در نظارت‌ها و یا دریافت گزارشی مبنی بر عدم رعایت موازین و دستورالعمل های بهداشتی، از ادامه‌ی فعالیت مرکز آموزش یا کارگاه آموزشی تا پایان بیماری کووید ۱۹ جلوگیری می‌شود.

دهقان مهرجردی در پایان گفت: نصب بنر‌های آموزشی جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی درمبادی ورودی مراکز یا کارگاه‌های آموزشی، نصب محلول ضدعفونی در محل و استفاده از سطل زباله درب دار از دیگر اقدامات بهداشتی جهت جلوگیری از گسترش ویروس در مراکز آموزشی است که باید رعایت شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.