رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:در سال گذشته ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی در استان زنجان تولید شده است.

محصولات کشاورزیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاوزی زنجان با بیان اینکه در سال گذشته ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی در استان زنجان تولید شده است، گفت: این میزان تولید در استان زنجان طی سال گذشته نسبت به سال ۹۷ حدود ۱۳ درصد رشد داشته است.

او به سطح زیر کشت محصول زیتون در استان زنجان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰ هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم به محصول زیتون اختصاص دارد و توسعه اراضی شیب دار تاکنون بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تاراسی با بیان اینکه در سال بیش از ۴۵ هزار تن زیتون در شهرستان طارم تولید می‌شود، افزود: از این میزان ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن زیتون کنسروی است.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی زنجان افزود: طی سال گذشته بیش از ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی در استان زنجان تولید شد و این میزان تولید در استان طی سال گذشته نسبت به سال ۹۷ حدود ۱۳ درصد رشد داشته است.

تاراسی به پروژه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در زنجان تاکنون بیش از ۵۵ هزار هکتار از مزارع استان به آبیاری نوین تحت فشار مجهز شده است.

او با بیان اینکه اجرای این طرح در استان زنجان حدود ۲۲۰ میلیون متر مکعب؛ سه برابر سد تهم صرفه جویی آب‌های زیر زمینی را دارد، افزود: امسال این طرح در استان زنجان با جدیت اجرا می‌شود.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.