مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه از تشدید نظارت بر مراکز عرضه کولر‌های آبی در استان با هدف جلوگیری از هدررفت آب و انرژی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت : استفاده از کولر‌های غیراستاندارد تاثیر قابل توجهی در هدررفت آب و همچنین بالا رفتن مصرف برق دارد.

او گفت : قطعاتی مانند موتور، تسمه و شناور بیشترین نقش را در مدیریت مصرف آب و انرژی دارند و از همین رو نظارت بر استفاده از قطعات استاندارد را نیز در کولر‌ها در برنامه داریم.

 نیازی گفت: تشدید نظارت بر استانداردسازی کولر‌های آبی هم در مراکز عرضه و هم در سطح مراکز تولید کولر و قطعات آن انجام می‌گیرد و تمام اقلام غیراستاندارد جمع‌آوری خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تولید و عرضه کولر‌های آبی بدون علامت استاندارد و تجهیزات آن‌ها را ممنوع دانست و افزود: از مردم می‌خواهیم هنگام خرید به علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی درج شده ذیل نشان استاندارد توجه کرده و با ارسال این کد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت کالا و تولیدکننده آن اطمینان حاصل کنند.

نیازی ادامه داد: مردم می‌توانند تخلف در عرضه انواع کولر‌های غیراستاندارد و ملزومات آن را از طریق خط ارتباطی ۴۵۱۷-۰۸۳ به اطلاع اداره کل استاندارد استان برسانند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.