عملیات مبارزه با آفات نخیلات شهرستان کارون در استان خوزستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جبار حمادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون گفت: مهمترین آفت نخیلات در این شهرستان کنه گردآلود خرما است که همزمان با گرم شدن هوا فعالیت خود را آغاز می‌کند.

او با بیان اینکه این آفت از شیره سلولی برگچه‌های جوان و میوه‌ها تغذیه می‌کند و میوه آب خود را از دست می‌دهد افزود: خاک‌آلود و نامرغوب شدن میوه و قرار گرفتن یک‌لایه تار روی میوه از مهم‌ترین علائم این آفت است.

حمادی اظهار داشت: کنترل و مبارزه از جمله حمایت از دشمنان طبیعی این آفت، مبارزه با علف‌های هرز، شست و شوی درختان با آب خالص و یا مخلوط آب و مایع ظرفشویی و در صورت لزوم استفاده از سموم کنه کش است که همه ساله توصیه‌های لازم از سوی مروجین به نخلداران برای جلوگیری از خسارت احتمالی داده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون بیان کرد: با توجه به طغیان آفت از اوایل خردادماه، تاکنون ۲۰۰ هکتار از ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار نخلستان‌های این شهرستان سمپاشی شده اند و از محل اعتبارات شورای برنامه ریزی مقداری سم و کود ریزمغذی تهیه و بین باغداران توزیع گردید.

این مقام مسئول اذعان داشت: با کنترل و مبارزه مبارزه به موقع آفات از جمله آفت کنه تار عنکبوتی، هیچ مشکلی برای نخیلات به وجود نخواهد آمد و می‌توان شاهد عملکرد مطلوب نخلستان‌ها بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.