معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: به نظر می رسد میزان سرایت‌پذیری ویروس کرونا در استان کرمان مجددا افزایش پیدا کرده و بیشتر شده باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید وحید احمدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان رفتار اجتماعی مردم در شیوع هر نوع اپیدمی را بسیار مهم دانست و گفت: به‌نظر می‌آید در حال حاضر میزان سرایت‌پذیری ویروس کرونا در استان کرمان مجددا افزایش پیدا کرده و بیشتر شده باشد.

او با اشاره به اقدامات پیشگیرانه برای کاهش شیوع ویروس کرونا در کشور افزود: در ابتدای شیوع این اپیدمی با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و اصناف و اقدامات مداخله‌گرانه شیوع این بیماری کاهش یافت. اما در هر اپیدمی با گذشت زمان و استقرار آن اپیدمی موضوعات اعمال محدودیت‌ها دیگر معنای خاصی ندارد. زیرا اپیدمی در جامعه استقرار پیدا کرده و از این پس اقدامات و رفتار‌های مردم در کنترل اپیدمی تاثیرگذار است.

احمدی طباطبایی در مورد آخرین وضعیت استان کرمان از اپیدمی کرونا، اظهار کرد: تحلیل از وضعیت آینده کار آسانی نیست، ولی پیش‌بینی می‌شود پاییز سختی در پیش داشته باشیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.