در پی حریق‌های حادث شده درجنگل‌های زیبای ایران اسلامی پیام‌های هشدار، اطلاع رسانی‌ها والبته پویش هرایرانی یک جنگلبان راه اندازی شد .

صفری مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ گفت : خوشبختانه شاهد ارسال پیام واعلام آمادگی جهت همکاری ازسوی بسیاری از هموطنان در جهت مقابله با آتش سوزی درنقاط مختلف کشور بودیم.

او گفت : دیدن وشنیدن این اشتیاق، احساس دین ومسئولیت امید را دردل ماجامعه جنگلبانان زنده کرد و اینکه به فراموشی بسپاریم که در تمامی کشور‌ها برای حفاظت از هر ۵۰۰۰ هکتار یک جنگلبان با تمامی امکانات وزندگی ایده آل بکار گیری شده واین رقم درکشور واستان ما ۲۷۰۰۰هکتار است، اینکه آنهابالگرد‌های مختص اطفای حریق دارند وماآن را نداریم واینکه ما حتی برای تامین سوخت خودرو‌های حفاظتی جنگلبانان هم گاهابامشکل مواجه هستیم.

صفری افزود : همه را بفراموشی بسپاریم چرا که عشق، علاقه واز خودگذشتگی شمارابه این مردم، این آب وخاک وسرمایه ملی را بار‌ها دیده ودر حوادث طبیعی وغیر طبیعی تجربه کرده ایم.

او افزود : وامروز با پیام‌های خود ثابت کردید که طبیعت کشور اعم از جنگل‌ها ومراتع راسرمایه ملی خود وتمامی نسل‌ها می‌دانید که به انحای مختلف با زندگی، سلامت ونشاط خود وفرزندانتان گره خورده است؛ لذا ماخادمین ملت ومتولیان حفظ، احیا وتوسعه منابع طبیعی در استان کرمانشاه قدردان شما عزیزان هستیم.

صفری ادامه داد : عرصه‌های منابع طبیعی عمدتا درارتفاعات ومناطق صعب العبور ودر مواردی بدون جاده دسترسی وخودروی واقع شده که گا‌ها برای رسیدن به محل حریق بایستی جنگلبانان ساعت‌ها راه پیمایی نمایند واین برای افرادغیرمستلزم آمادگی وحضور بموقع درستاد‌های اطفای حریق است غیرممکن است .

او ادامه داد : برای وقوع حریق درسطح جنگل‌ها ومراتع وعموما هرحریقی در هرجاومکانی۳عنصر لازم است تا اضلاع مثلث حریق را تشکیل دهند که عبارتند ازاکسیژن، موادسوختنی وحرارت کاهش ویاافزایش اکسیژن از توان انسان به هرنحوخارج است.

صفری گفت : مواد سوختنی در عرصه‌های منابع طبیعی شامل پوشش گیاهی خشک شده وبقایای درختان وشاخه‌های شکسته شده نیر به وفور در طبیعت یافت می‌شود که آن هم به دلایل مختلف از جمله تعلیف نشدن توسط دام وپراکنش نامناسب دامداری در سطح استان، عدم وجود فرهنگ علوفه چینی وگستردگی عرصه‌های طبیعی عملا این مورد را هم از هر گونه اقدام خارج نموده است.

او گفت : تنها در یک ضلع مثلث حریق ما اگر خود رعایت کرده وبه دیگران هم بیاموزیم می‌توانیم موثر باشیم تنها همین اقدام عملا دو ضلع دیگر را خنثی می‌کند وآن جلوگیری از ورود حرارت به عرصه‌های طبیعی است.

صفری افزود : این اقدام مثبتی است که شما دوستداران طبیعت می‌توانید با انجام آن ترویج آن و نهایتا پیشگیری از آن طبیعت مظلوم وبی دفاع دیار خود را یاری کنید وآن جلوگیری از وارد شدن حرارت در طبیعت است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.