برنامه Youtube Music به مسیریاب Google Maps پیوست

شرکت گوگل تصمیم گرفت دسترسی به موسیقی را برای رانندگانی که از Google Maps استفاده می‌کنند آسان سازد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه گوگل مپز از سال ۲۰۱۸ با نرم‌افزار‌هایی مانند Spotify، Apple Music و Google Play همخوانی داشت، اما همواره به نظر می‌رسید یک قسمت بزرگی از این برنامه ناقص است تا این که گوگل چاره‌ای جدید اندیشید.

بر اساس اطلاعات به دست آمده شرکت گوگل امکان کنترل نرم‌افزار Youtube Music را هنگام مسیریابی برای کاربران فراهم ساخته و این قابلیت حالا در آخرین نسخه برنامه Google Maps در دسترس است.

اطلاعات تکمیلی از اقدامات گوگل برای توسعه برنامه Google Maps

برای فعال کردن قابلیت جدید کاربران باید برنامه گوگل مپز را باز کرده و به بخش تنظیمات بروند. از آنجا افراد با مراجعه به قسمت تنظیمات مسیریاب می‌توانند روی گزینه کنترل محتوای پشت زمینه کلیک کنند. از آن‌جا کاربران امکان انتخاب چند نرم‌افزار را خواهند داشت که یکی از آن‌ها Youtube Music نام دارد. گفتنی است برای نمایان شدن این برنامه افراد باید نمونه اصلی آن را دانلود و بر روی گوشی همراه خود نصب کنند.

برنامه Youtube Music به مسیریاب Google Maps پیوست

پس از فعال‌سازی قابلیت یک نمایه از Youtube Music در کنار صفحات مسیریاب ظاهر می‌شود که کاربر می‌تواند با لمس آن به ویجت نرم‌افزار دسترسی پیدا کند. همچنین لازم به ذکر است که برای استفاده از این قابلیت افراد باید سرویس ویژه برنامه موسیقی یوتیوب را خریداری کنند، در غیر این صورت آن‌ها با یک پیام برای خریداری سرویس مذکور مواجه خواهند شد. از آن جایی که برنامه‌های یوتیوب معمولاً از قابلیت پخش برنامه در پشت زمینه برخوردار نیستند، این امر زیاد اعجاب‌برانگیز نیست که گوگل خرید اشتراک سرویس را ضروری دانسته است.

برنامه Youtube Music به مسیریاب Google Maps پیوست

ویژگی جدید گوگل مپز برای افرادی که حساب کاربری ویژه یوتیوب را خریداری کرده‌اند بسیار کارآمد است چرا که دیگر نیازی به ترک برنامه برای تعویض موسیقی خود ندارند. شایان ذکر است این قابلیت جدید فعلاً تنها بر روی گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده است و تا اطلاع ثانوی برای سیستم‌عامل iOS منتشر نخواهد شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار