روز بزرگداشت پایان برده‌داری به توئیتر آمد

جک دورسی، مدیرعامل توئیتر، در اظهارات اخیر خود اعلام داشت روز بزرگداشت پایان برده‌داری رسما به پلتفرم توئیتر می‌آید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، جک دورسی، مدیرعامل شرکت توئیتر اخیراً اظهار داشته روز ۱۹ ژوئن، که با عنوان Juneteeth نیز شناخته می‌شود، را به روز رسمی برای حمایت از تظاهرات ضد نژادپرستی در پلتفرم خود قرار خواهد داد.

اطلاعات تکمیلی از اقدامات شرکت توئیتر در حمایت از رفتار‌های ضد نژادپرستی

نوزدهم ماه ژوئن روز بزرگداشت لغو برده‌داری در آمریکا است که توسط آبراهام لینکن طی انتشار بیانیه رسمی تصویب شد. این قانون در تاریخ ۱۹ ژوئن سال ۱۸۶۵ در تگزاس آمریکا به صورت نهایی به ثبت رسید. تصویب قانون مذکور درست با پایان جنگ داخلی آمریکا به دنبال برده‌داری انجام شد و قرار بود رسماً پایانی به نژادپرستی و برده‌داری باشد. اقدامات اخیر شرکت توئیتر روز سه‌شنبه توسط جک دورسی از طریق پستی در حساب کاربری توئیتر او منتشر شد.

این فعالیت‌ها به دنبال قتل شهروند آفریقایی آمریکایی به دست پلیس و گسترش اعتراض‌ها بر علیه نژادپرستی در آمریکا صورت گرفته و توئیتر سعی دارد با اقدامات خود تأثیر مثبتی بر فرهنگ آمریکا داشته باشد. گفتنی است جنجال‌برانگیزترین اقدامات شرکت توئیتر در این رابطه به پاک کردن پست دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برمی‌گردد. این پلتفرم با ایستادن بر علیه ترامپ و صحبت‌های خشونت‌آمیز او سعی کرد تا تا جای ممکن بر علیه نژادپرستی مقاومت کند.

روز بزرگداشت پایان برده‌داری به توئیتر آمد

این در حالی است که پلتفرم‌های فضای مجازی دیگر مانند فیسبوک چنان تمایلی برای مقابله با نژادپرستی از خود نشان نداده‌اند و همچنین پست خشونت‌آمیز ترامپ را از صفحات رسمی خود حذف نکرده‌اند. عدم پشتیبانی از اعتراض‌های ضد نژادپرستی توسط برخی شبکه‌های مجازی باعث افزایش ناراحتی برخی کاربران و کارمندان شد و در حال حاضر بسیاری از این پلتفرم‌ها با اعتراض‌های افراد مواجه‌اند.

در این بین به نظر می‌آید شرکت توئیتر تنها مجموعه‌ای است که تلاش دارد بر علیه نژادپرستی اقدامی جدی صورت دهد. با رسمی کردن روز بزرگداشت اتمام نژادپرستی در آمریکا، جک دورسی باری دیگر سعی دارد تا مقابله با فرهنگ نادرست آمریکا را انجام دهد و دست از کار خود نکشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار