رئیس تیم آشتی ملی و عضو ارشد انصارالله اعلام کرد سازمان ملل بیش از پنج سال است جنگ روانی علیه مردم یمن به راه انداخته است و تنها به ارائه گزارش اکتفا می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سایت خبری شبکه المیادین، یوسف الفیشی، رئیس تیم آشتی ملی یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان ملل بیش از پنج سال است علیه مردم تحت محاصره یمن، جنگ روانی به راه انداخته است.

وی گفت: سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ها و اظهارنظر‌های رسانه‌ای وارد جنگ روانی و نه انسانی شده و وضع داخلی مردم یمن را در تمامی زمینه‌ها و به دقت رصد می‌کند.

الفیشی افزود: سازمان ملل به جای اینکه محاصره و جنگ علیه یمن را متوقف کند، تنها به هشدار دادن درباره فروپاشی ساختار بهداشتی یمن بسنده کرده است.

رئیس تیم آشتی ملی دولت صنعا درباره گزارش‌های ارائه شده گفت: سازمان ملل با آزاد کردن یک کشتی پیش از ارائه هر گزارش خود در نشست شورای امنیت بر مسئله مصادره کشتی‌های حامل مواد غذایی، دارو و مشتقات نفتی در نزدیکی بندر حدیده سرپوش می‌گذارد و از اقدام عربستان در کمک به انتقال کمک‌های بشردوستانه تقدیر می‌کند.

وی در ادامه با بیان این سوال که «آیا سازمان ملل گمان می‌کند مردم یمن تا زمان سررسیدن زمان گزارش بعدی منتظر خواهند ماند در حالی که از گرسنگی می‌میرند؟»، از این سازمان خواست به نقش سازنده خود در حمایت از آشتی ملی در یمن ایفا کند.

الفیشی بر حمایت از تلاش‌ها برای آشتی ملی تاکید و آن را مسئولیتی عنوان کرد که باید در زمره ماموریت‌ها و فعالیت‌های سازمان ملل قرار گیرد و در ممانعت از بروز درگیری‌ها نقش بسزایی ایفا کند، همچنین این حمایت را مسئولیتی دانست که بر عهده جامعه جهانی است.

این عضو ارشد انصارالله در پایان بر آمادگی یمن برای همکاری با سازمان ملل برای برقراری یک آشتی ملی و در تمامی ابعاد که خواسته‌های مردم یمن از جمله امنیت، ثبات و بهبود وضع معیشتی و اقتصادی را برآورده کند، تاکید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار