مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: عملیات محلول‌پاشی و مبارزه با آفات گیاهی در جنگل‌های مشگین‌شهر همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در بازدید از این عملیات گفت: آفت جنگل‌های مشگین‌شهر از نوع پروانه دم قهوه‌ای و شب‌پره تخم انگشتر است.

او افزود: در این عملیات با استفاده از محلول سازگار با محیط به نام بی‌تی درختان جنگل محلول‌پاشی می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با اشاره به وسعت جنگل‌های منطقه و عدم امکان دسترسی زمینی به مناطق مختلف جنگلی گفت: بزودی از طریق سازمان مدیریت بحران نسبت به استفاده از هواپیما‌های مخصوص جهت محلول‌پاشی جنگل‌های منطقه اقدام خواهد شد.

هدایت با بیان اینکه این آفت جزو آفات پلی‌فاژ می‌باشد، تصریح‌کرد: در صورتی که این آفت در داخل جنگل مهار نشود علاوه بر نابودی درختان جنگلی امکان سرایت آن به باغ‌های میوه و مزارع این شهرستان حتمی می‌باشد.

او افزود: جنگل‌ها همواره نگهبان خاک و تلطیف کننده هوا و به عنوان یک ثروت ملی محسوب می‌شوند که در صورت استفاده صحیح می‌توانند نقش ارزنده‌ای در توسعه اقتصادی و گردشگری منطقه ایفا کنند.

از ۷۰ هزار هکتار جنگل‌های ارسباران بیش از ۱۰ هزار هکتار در حوزه جغرافیایی شهرستان مشگین‌شهر واقع شده است.

جنگل‌های مشگین‌شهر جزو جنگل‌های حفاظت شده در کشور است و دارای گونه‌های مختلف جنگلی از جمله زالزالک، ازگیل، گلابی وحشی، آلوچه وحشی و چند گونه دیگر است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.