رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تا کنون بیش از ۷ هزار هکتار از مراتع استان اردبیل در راستای کانون کوبی آفت سمپاشی شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بازدید از عملیات کانون کوبی و مبارزه بر علیه ملخ‌های مراکشی و ایتالیایی گفت: با هجوم ملخ‌های مراکشی و ایتالیایی به مناطق شمالی استان اردبیل عملیات سمپاشی و مبارزه با این آفت با قدرت ادامه دارد.

او افزود: این آفت‌ها مزارع اصلاندوز و پارس آباد را مورد حمله قرار داده اند که تا کنون بیش از ۷ هزار هکتار از مراتع در راستای کانون کوبی آفت سمپاشی شده اند که این عملیات همچنان نیز ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از عموم کشاورزان و بهره برداران و عشایر زحمتکش این مناطق خواست حداقل تا یک هفته از ورود احشام و طیور به این مراتع جلوگیری نمایند.

نیکشاد ادامه داد: عملیات کانون کوبی از ۲۰ فروردین ماه سالجاری آغاز شده و تعداد کانون‌های آلوده بیش از ۷۰۰ مورد در سطح بیش از ۷ هزار هکتار شناسایی شده و به بهترین نحو ممکن با آن مبارزه شده است.

او در پایان ضمن قدردانی از فرمانداران و دهیاران و کشاوزران و عشایر و شورا‌های اسلامی و کلیه کارشناسان و مدیران که در عملیات کانون کوبی مشارکت دارند از عموم کشاورزان و عشایر خواست در راستای شناسایی و آدرس دهی محل‌های کانون این آفت با مدیران و مراکز خدمات جهاد کشاورز همکاری نمایند تا به بهترین نحو ممکن این عملیات انجام گیرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.