مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از افزایش ۱۴ درصدی ارسال نفتگاز به نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حجت مدنی، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل از افزایش ۱۴ درصدی ارسال نفتگاز به نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان در ۱۱ ماهه گذشته سال ۹۸ خبر داد.

او افزود: در ۱۱ ماهه گذشته امسال ۱۶۴ میلیون لیتر نفتگاز از طریق خطوط لوله از انبار نفت اردبیل به نیروگاه انتقال یافته، که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۴ درصد افزایش داشته است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اردبیل افزود: علت اصلی این افزایش برودت هوا و قطع گاز نیروگاه جهت جلوگیری از افت فشار گازدر زمستان و استفاده از نفتگاز ذخیره شده نیروگاه است.

مدنی همچنین درباره مصرف نفتگاز بخش غیرنیروگاهی افزود: مصرف بخش غیرنیروگاهی این فرآورده، در بازه زمانی یاد شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲ درصد کاهش داشته است که بیشترین کاهش مصرف در بخش حمل و نقل و صنایع بوده است.

او بیان کرد: نزدیک به ۱۱۳ میلیون لیتر نفتگاز طی سه ماهه زمستان امسال توسط ۳ هزار و ۹۰۰ نفتکش جهت مصرف نیروگاه‌های پره سر و رشت به منطقه گیلان ارسال شده است.

شایان ذکر است نیروگاه گازی سبلان اردبیل عمده‌ترین مصرف کننده نفتگاز منطقه می‌باشد که نفتگاز مصرفی خود را از (طریق خط لوله) از انبار نفت اردبیل دریافت می‌دارد که این مقدار سوخت جهت ذخیره سازی و مصرف در فصل زمستان می‌باشد که در زمان اوج مصرف گاز شهری در سرما و برودت هوا برای جلوگیری از افت فشارگاز، مصرف گاز طبیعی نیروگاه متوقف شده و از سوخت دوم نفتگاز جهت تولید برق استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.