رجبی مشهدی گفت: میزان مصرف برق کشور به ۳۹ هزار و ۲۶۴ مگاوات رسیده و نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

افزایش مصرف برق در کشور/ تجهیز کابل های کشور به روکش های پیشرفتهمصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: میزان مصرف برق کشور به ۳۹ هزار و ۲۶۴ مگاوات رسیده و این میزان گرچه نسبت به یکشنبه گذشته که چهل هزار و ۲۵۱ مگاوات بود کاهش را نشان می‌دهد، اما نسبت به مدت مشابه پارسال که ۳۵ هزار و ۸۷۳ مگاوات بود افزایش یافته است.

او ادامه داد: بررسی روند مصرف برق در اردیبهشت ماه پارسال بیانگر آن است که میزان مصرف برق از ابتدای اردیبهشت امسال تا نهمین روز آن بین حداقل ۳۳ هزار تا حداکثر۳۵ هزار مگاوات بوده و در این بازه زمانی هیچگاه به بیش از ۳۶ هزار مگاوات نرسیده بود. اما امسال در فاصله زمانی ابتدای اردیبهشت تا روز نهم آن روند مصرف از حداقل ۳۷ هزار مگاوات آغاز شده تا در روز ششم اردیبهشت به بیش از چهل هزار مگاوات رسیده است.

روند مصرف برق نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت

سخنگوی صنعت برق کشور تصریح کرد: روند مصرف برق گرچه از روز ششم اردیبهشت کمی کاهش یافته، اما نسبت به مدت مشابه پارسال همچنان افزایشی بوده و در بازه ۳۹ هزار مگاواتی باقی مانده است.


بیشتر بخوانید


رجبی مشهدی اضافه کرد: با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها مصرف برق افزایش می‌یابد به همین دلیل ما باید خود را برای شرایط خاص آماده کنیم.

او گفت: روند افزایشی مصرف برق در شرایطی است که کشورمان از اسفند سال گذشته با شیوع گسترده بیماری کرونا مواجه شده است و بسیاری از کسب و کار‌ها با رکود مواجه شده‌اند.

سخنگوی صنعت برق کشور اضافه کرد: همچنین مصرف برق در کشور به چهار هزار و ۸۴۹ مگاوات رسیده است.

رجبی مشهدی در ادامه با اشاره به قطع شدن برق در برخی از نقاط تهران در شب‌های گذشته اظهار کرد: قطع شدن برق به دلیل رعد و برق و بارش شدید باران بود که بلافاصله با آماده باش نیروهای وزارت نیرو مشکل برق برطرف شد.

سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: قرار است تا پایان امسال تمامی خطوط برق در سراسر کشور به کابل‌ها با روکش‌های پیشرفته پوشش داده شود که این کابل‌ها آمادگی لازم را در مواقع رعد و برق و سقوط درختان دارا است.

راه اندازی سامانه‌ای  برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه رعایت مدیریت مصرف

او گفت: همچنین سامانه‌ای  برای رصد و نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه رعایت مدیریت مصرف راه اندازی شده است و دستگاه‌ها اگر در مرحله نخست رعایت نکنند تذکر خواهند گرفت و در مراحل بعد شیوه‌های دیگری برای این امر استفاده خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: کنتور هوشمند نیز برای اغلب دستگاه‌های اداری و اجرایی نصب شده است تا مدیریت لازم برای میزان مصرف آن‌ها انجام شود.

رجبی مشهدی بیان کرد: سال گذشته دستگاه‌های اداری و اجرایی همکاری خوبی در زمینه مدیریت مصرف داشتند و امسال نیز تاکنون چنین بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار