رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بشر درباره ویروس کرونا هنوز اطلاعات جامع و کاملی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: این روز‌ها استان و کشور با یک نوسان دیگر در بحث بیماری کرونا مواجه شده است.

او افزود: در خصوص ویروس کرونا نادانسته‌ها از دانسته‌ها بیشتر بود و به مرور که پیش می‌رویم برخی ناشناخته‌های این بیماری آشکارتر می‌شود.

شیرانی اضافه کرد: در حال حاضر بیشترین پیشرفت بشر در بحث بیماری کرونا شناسایی علایم اولیه آن و کمترین پیشرفت در درمان است.

او ادامه داد: در محیط‌های اقلیمی که ارتباط نزدیک به هم دارند نهایت معدل زیر سطح منحنی عدد یکسانی خواهد بود.

شیرانی گفت: مهم آن است که پیک و قله روی منحنی ذکر شده نداشته باشیم و همه کشور‌ها به دنبال آن بودند که منحنی بیماری با ارتفاع کم ولی با طول زیاد باشد.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا جان یک نفر دیگر را گرفت


او افزود: در طول مدت بیماری کرونا در استان، شاهد هفت نواسان بیماری بودیم که اکنون با بزرگ‌ترین آن مواجه شدیم، از آخرین جلسه کرونا تا به امروز نتایج آزمایشات ۲۳۹ بیمار، مثبت شده است که از این تعداد ۳۹ مورد بستری هستند.

شیرانی اضافه کرد: استان‌هایی که در ابتدای شیوع بیماری درگیری کمتری داشتند هم اکنون گرفتاری بیشتری دارند، اما نمی‌توان این موضوع را تعمیم داد چراکه ممکن است شاهد شیوع مجدد بیماری در استان‌هایی که زمانی کانون بحران بودند هم باشیم.

او با بیان اینکه احتمال اینکه با یک پیک دفعه‌ای در چهارمحال و بختیاری مواجه شویم وجود دارد ادامه داد: تا زمانی که واکسن بیماری کرونا کشف نشود همچنان باقی خواهد بود.

شیرانی گفت: بعضاً مطرح می‌شود که ویروس با انتقال از فردی به فرد دیگر ضعیف شده یا از بین می‌رود، اما شواهد نشان می‌دهد این مطلب درست نیست.

او افزود: محدودیت و مراقبت‌های بهداشتی تنها راه مقابله با کرونا ویروس است که اکنون فاکتور محدودیت‌ها از بین رفته است، برخی امور ضروری است و نمی‌توان برای آن‌ها محدودیت ایجاد کرد، اما برخی دیگر از فعالیت‌ها مثل جشن‌ها، مراسمات و... غیرضروری هستند که باید محدود شود.

شیرانی اضافه کرد: تنها نباید حاکمیت، دولت و نهاد‌های حکومتی موظف به ایجاد محدودیت برای امور غیرضروری باشند بلکه هر فردی مسئول سلامت خود در ابتدا و در نهایت به عنوان یک وظیفه اجتماعی مسئول حفظ سلامت دیگر افراد جامعه است.

او ادامه داد: اصل نوسانی که اکنون در بیماری کرونا در استان با آن مواجه هستیم به دلیل برگزاری چند مراسم بزرگی بود که در برخی شهرستان‌های این استان صورت گرفت.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار