بخش نصرآباد تربت جام با جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر از کمبود امکانات مختلف رنج می‌برد و نبود بیمارستان و پزشک متخصص مشکلات این منطقه را دو چندان کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، بخش نصرآباد تربت جام با جمعیتی حدود ۵۰ هزار نفر در فاصله۱۲۰ کیلومتری مشهد، از کمبود امکانات مختلف رنج می‌برد و نبود بیمارستان و پزشک متخصص مشکلات این منطقه را دو چندان کرده است.

کلنگ زنی پروژه بیمارستان در سال ۹۱، بارقه‌های امید را در مردم زنده کرد، ولی با گذشت هشت سال از آغاز طرح توسط اداره مسکن و شهرسازی روند کند پیشرفت پروژه، امید مردم را به یاس تبدیل کرد به طوری که مردم این منطقه مجبورند برای انجام درمان به شهر‌های اطراف بروند وعلاوه بر رنج بیماری باید هزینه‌های رفت و آمد را تحمل کنند.
 
حرکت لاکپشتی ساخت بیمارستان نصرآباد تربت جام/پیشرفت ۳۰ درصدی پس از ۸ سال

یکی از ساکنان نصرآباد در همین زمینه گفت: درحالی‌که سه پروژه ساخت بیمارستان در شهر‌های باخرز، صالح آباد و نصرآباد همزمان کلنگ‌زنی شد و بیمارستان‌های باخرز و صالح آباد به بهره برداری رسیده اند، اما ساختمان بنای بیمارستان نصرآباد پیشرفت فیزیکی کمی داشته و عملاً با گذشت هشت سال فرسوده شده است و این نگاه تبعیض آمیز، مردم بخش نصرآباد را بیشتر رنج می‌دهد.

مجید عظیمی عضو شورای اسلامی شهر نصرآباد نیز گفت: با توجه به مکاتبه فراوان با مسئولان و درخواست از سازمان مدیریت و برنامه ریزی، خواستار تغییر پیمانکار، تخصیص اعتبار و تبدیل بیمارستان از ۱۰ تختخوابی به ۳۲ تختخوابی شدیم.

او افزود: چندین مرتبه عملیات این پروژه شروع و سپس متوقف و هم اکنون در حد پوشش سقف و قسمتی از سفت کاری داخل انجام شده است.
 

پس از هشت سال تنها پیشرفت ۲۵ درصدی پروژه

 
علی اکبر ناظری رئیس شورای اسلامی شهر نصرآباد با انتقاد از روند کند ساخت بیمارستان نصرآباد نیز گفت: به گفته کارشناسان، حدود ۸۰ درصد بودجه این مجموعه تامین شده است، ولی پیشرفت فیزیکی پروژه ۲۵ تا۳۰ درصد بیشتر نیست.
 
حرکت لاکپشتی ساخت بیمارستان نصرآباد تربت جام/پیشرفت ۳۰ درصدی پس از ۸ سال

او افزود: با وضع موجود، امکان تکمیل این طرح توسط مسکن و شهرسازی بعید به نظر می‌رسد و خواستار واگذاری آن به دانشکده علوم پزشکی تربت جام هستیم.
 

بیشتربخوانید:شورای اسلامی شهر نیشابور کمر همت به ساخت بیمارستان خصوصی بست

حسین اکبری مقدم بخشدار نصرآباد درباره پروژه مرکز درمان بستر شهر نصرآباد گفت: هم اکنون این طرح ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در سال۹۳ به علت تخصیص نیافتن اعتبار، این پروژه متوقف شد.

او بیان کرد: هم اکنون پیمانکار ۶۰۰ میلیون تومان مطالبه دارد و تکمیل و اتمام طرح پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با توجه به وضعیت مالی دولت در سال‌های اخیر، زمان قابل پیش بینی برای راه اندازی آن متصور نیست.

بخشدار نصرآباد ادامه داد: پیشنهاد بخشداری و دانشکده علوم پزشکی تربت جام این است که اگر قرار است بیمارستانی در مرکز بخش احداث شود، ۳۲ تختخوابی باشد که بتواند خدمات درمانی و پزشکی بیشتری ارائه دهد نه این که با راه اندازی مرکز درمان بستر که هیچ تفاوتی با مرکز سلامت ندارد، خدمات رسانی کند.
 
حرکت لاکپشتی ساخت بیمارستان نصرآباد تربت جام/پیشرفت ۳۰ درصدی پس از ۸ سال
 
اکبری مقدم بیان کرد: هم اکنون مرکز سلامت نصرآباد با پنج پزشک، داروخانه، آزمایشگاه، ماما، مرکز سلامت مادران باردار و... به طور شبانه روزی فعال است و فعالیت مطلوب و موثری دارد.

در قبال طرح بیمارستان نصرآباد مسئولیتی نداریم

محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: ما در قبال طرح بیمارستان نصرآباد مسئولیتی نداریم و اجرای آن به عهده اداره راه و مسکن و شهرسازی است. میزان پیشرفت پروژه با اعتبار هزینه شده همخوانی ندارد.

او افزود: به دنبال خیّر هستیم تا اورژانس پیش بیمارستانی را در نصرآباد راه اندازی کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: در مرکز فعلی جامع سلامت نصرآباد، کمبود فضای فیزیکی داریم و باید چند تخت به آن اضافه و تجهیز شود. آمادگی داریم تا پزشک متخصص را در نصر آباد مستقر کنیم.

انتهای پیام//س. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.