رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: بزودی یک مجتمع درمانی بزرگ در منطقه تربت جام ایجاد خواهد شد.

بزودی مجتمع درمانی بزرگی در تربت جام ایجاد می‌شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد افکار رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه درمان با توجه به سند ۱۴۰۴ و بررسی‌های انجام شده مشخص شد که کمبود ۲۲۰ تخت بیمارستانی دولتی در تربت جام داریم و در سفر وزیر بهداشت، دکتر قاضی زاده، به تربت جام قول و امضا ساخت بیمارستان را گرفتیم و از طریق کمیسیون بهداشت، و برنامه و بودجه مجلس با کمک و همکاری نماینده مجلس موافقت اصولی ساخت بیمارستان آموزشی درمانی ۲۲۰ تختخوابی ذیل قانون ۲۰ برنامه و بودجه در سال ۹۸ را گرفتیم.

وی ادامه داد: بیمارستان در فضای ۲۱ هکتار از موقوفات مرحوم ملک بوده و با ۱۰ هکتار بیمارستان سجادیه مجتمع درمانی بزرگ در منطقه ایجاد خواهد شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: به زودی بیمارستان سجادیه به مرکز اموزشی، درمانی، پژوهشی تبدیل خواهد شد و این گام بزرگی در جهت توسعه آموزش و پژوهش در منطقه خواهد بود.
 
افکار افزود: درسال ۹۷ در حوزه بهداشت و درمان سختی‌ها را هموار و خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه سلامت در قالب طرح تحول سلامت به مردم ارائه کردیم اگر چه افزایش قیمت دلار و ارز به طور غیر مستقیم تاثیرات بسیاری در دارو و تجهیزات پزشکی گذاشت، اما با مدیریت، تلاش، همکاری و برنامه ریزی درست در دانشکده در حوزه درمان و بهداشت به موفقیت‌هایی رسیدیم.

وی تصریح کرد: با توجه به رشد جمعیت و موالید در تربت جام و صالح آباد و کمبود فضای بیمارستان سجادیه، با برنامه ریزی انجام شده و اخذ مجوز‌های لازم، بیمارستان قدیمی شهر تربت جام با تغییراتی که انجام شده به یک بیمارستان تخصصی زنان تغییر کاربری خواهد داد و در آینده‌ای بسیار نزدیک راه اندازی خواهد شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: با توجه به اینکه صالح آباد شهرستان شد برای اولین بار شبکه بهداشت و درمان به صورت مستقل در انجا راه اندازی شد ومسئولیت آن جدا شد و خدمات خوبی به مردم ارائه می‌شود.

افکار افزود: فاز اول بیمارستان صالح اباد که یک اورژانس شبانه روزی است با هماهنگی‌های لازم از نظر پزشک، پرستار، و مجوز‌های ازمایشگاه، بخش دیالیز، رادیولوژی و... راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری به شهرستان تربت جام میزان ۷۰ میلیارد ریال اعتبار به بیمارستان شهدای صالح اباد اختصاص داده شد، ولی هنوز مبلغی از این محل دریافت نشده است. فاز دوم بیمارستان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که از مسئولین کشوری و استانی درخواست داریم منطقه محروم صالح اباد را درک کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: برای حفظ سلامت مردم و طبق کمیسیون ماده ۱۱ تخلفات پزشکی را در حوزه‌های مختلف سلامت، بهداشت، دارو و درمان بررسی می‌کنیم و در صورت گزارش تخلفات با نمایندگان ادارات نظام پزشکی و تعزیرات به شکایات رسیدگی می‌کنیم.

افکار افزود: در حوزه آموزش با هیئت برد تخصصی در تهران صحبت شده و موفق شدیم نظر مثبت آنان را به بحث آموزش پزشکی جلب کنیم و با رایزنی‌ها و بازدید‌های مختلف از شهرستان در سال ۹۸ مجوز پذیرش تعداد ۱۲ دانشجو در رشته مامایی، مجوز جذب ۱۰ هیئت علمی را گرفتیم.
 
وی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت تصریح کرد: طرح تحول سلامت حمایت از مردم محروم و کاهش پرداختی از جیب مردم وبه حداقل رساندن هزینه‌های درمانی است که از ۶۵ درصد به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد و بار عظیم مالی را از دوش مردم برداشتیم و خدمات خیلی خوب ارایه شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: در سال ۹۸ با توجه به کمبود منابع مالی و تغییر وزیر سیاست‌های وزارت بهداشت روی ۲ محور اصلی تغییر پیدا خواهد کرد و تمام سیاست‌های ما انقباضی خواهد بود و به خاطر کمبود منابع اولولیت ما بر نظام ارجاع الکترونیک و تامین اولویت دارو و تجهیزات پزشکی خواهد بود ودر حوزه نظام ارجاع الکترونیک با کمک سازمان نظام پزشکی و بیمه‌های فعال شهرستان شورای سیاست گذاری موظف است تا ۲ ماه آینده زیر ساخت‌ها را راه اندازی کند تا طریق سیستم نظام الکترونیک خدمات اولیه را در حوزه بهداشتی و درمانی به مردم ارائه دهیم.

افکار افزود: با توجه به مسائل کشور و تحریم‌های اقتصادی ظالمانه که به کشور شده است تا جایی که می‌توانیم صرفه جویی کنیم و طوری برنامه ریزی شود که مردم اسیبی نبینند و حداقل‌های لازم را برای مردم فراهم کنیم و در بحث دارو و تجهیزات این ۲ محور اصلی حرکت ما در سال ۹۸ خواهد بود.

انتهای پیام //ز. ج


در سال ۹۸ اولویت ما بر نظام ارجاع الکترونیک و تامین دارو و تجهیزات پزشکی خواهد بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.