معاون درمان وزیر بهداشت و آموزش پزشکی کشور به ‌منظور بررسی وضعیت بیماری کرونا از بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، معاون درمان وزارت بهداشت در بازدید از بیمارستان مهاباد گفت: پس از بازدید تعدادی از بیمارستان‌های استان‌های غربی شامل کرمانشاه و کردستان در آذربایجان غربی پس از شهرستان بوکان بازدید از بیمارستان مهاباد و دیگر بیمارستان‌های استان برای بررسی وضعیت موجود در حال انجام است و مشاهدات و آمار مبتلایان نشان می‌دهد که تعداد بیماران سرپایی و بستری در این استان‌ها از رشد نسبتا محسوسی برخوردار است.

جان بابایی افزود: در میان بیماران بستری مبتلا به کووید ۱۹ تعداد این افراد در حال افزایش است و تعداد بیماران جوان سرپایی بیشتر شده است و این ناشی از کم اهمیت دانستن رشد بیماری در میان مردم است. با کاهش محدودیت‌ها و از سرگفتن مشاغل در شهرستان با عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی توسط شهروندان شاهد سیر صعودی آمار ابتلایان به کووید ۱۹ در شهرستان مهاباد هستیم.

لزوم استفاده از ماسک در مکان های عمومی و پرجمعیت

معاون درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: استفاده از ماسک، پیشتر برای جمعیت عادی توصیه نمی‌شد و حالا این توصیه با بروز رسانی یافته‌های علمی برداشته شده و در مکان‌هایی که فاصله‌گذاری کمتر رعایت می‌شود، توصیه می‌کنیم همه مردم از ماسک استفاده کنند.

قاسم جان‌بابایی اضافه کرد: تولید ماسک‌های ارزان و حتی خانگی که تهیه آن برای همه اقشار مختلف مردم امکان‌پذیر باشد در دستور کار قرار داده شود این نوع ماسک‌ها باید تهیه تولید و به مقدار فراوان در دسترس مردم قرار داده شود تا همه مردم در جامعه ملزم به رعایت استفاده از ماسک شوند.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: سهولت دسترسی به ماسک می‌تواند در انتشار بیماری نقش مهمی ایفا کند استفاده و اجباری شدن آن برای تمام آحاد جامعه علی الخصوص گروه‌های در معرض خطر می‌تواند در پیشگیری از انتشار آن در میان مردم تاثیر گذار باشد.

جان‌بابایی تاکید کرد: در کنار الزام استفاده از ماسک برای همه مردم باید در زمینه آگاه سازی و فرهنگ سازی مردم بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند، کاهش رفت و آمد‌های مردم و عدم برگزاری مراسم عروسی و مذهبی و حضور در تفرجگاه‌ها از ظرفیت رسانه‌های استفاده کرد.

او ادامه داد: بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و عدم رعایت فاصله گذاری هوشمند می‌تواند به شیوع بیشتر این بیماری و افزایش بیماران بستری و سرپایی در آینده نزدیک منجر شود.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.