سفیر امارات متحده عربی با ارسال یادداشتی به یک پایگاهی صهیونیستی، با الحاق کرانه باختری مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه خبری نشنال امارات، سفیر امارات متحده عربی در نخستین گام در خطاب قرار دادن ساکنان سرزمین‌های اشغالی، با انتشار مقاله‌ای هشدار داد الحاق مناطق اشغالی در کرانه باختری و دره اردن بزرگترین مانع برای رژیم صهیونیستی در ایجاد روابط با جهان عرب خواهد بود.

«یوسف العتیبه» سفیر امارات متحده عربی در مقاله‌ای که در پایگاه عبری زبان «یدیعوت احارونوت» امروز جمعه منتشر شد، به خطرات ثبات منطقه‌ای و تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای ایجاد رابطه با کشور‌های عربی در صورت ادامه طرح این رژیم برای توسعه حاکمیت اسرائیل در دره اردن و شهرک‌های غیرقانونی در کرانه باختری اشاره کرد.

العتیبه در این مقاله نوشت: الحاق قطعا و به سرعت اشتیاق اسرائیل را برای بهبود روابط فرهنگی، اقتصادی و امینیتی با جهان عرب از میان ببرد.

او همچنین با اشاره به طرح عادی سازی روابط با کشور‌های عربی که از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چند سال اخیر پیگیری شده است، نوشت: الحاق، عادی سازی نیست، بلکه الحاق یک اقدام تحریک کننده است و ادامه مذاکرات در خصوص عادی سازی، تنها امیدی اشتباه برای بهترشدن روابط با دولت‌های عربی خواهد بود.

العتیبه همچنین گفت امارات متحده عربی به شکلی محکم پشت راه حل ایجاد دو دولت با محوریت قدس شرقی به عنوان پایتخت دولت آینده فلسطین ایستاده است.

او همچنین گفت: ما همچنان حامی مردم فلسطین و نیز طرح صلح خواهیم ماند.

العتیبه همچنین در این مقاله به همکاری کشورش با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: از خدمات ما در قبال اسرائیل، این است که ما نام حزب الله را به عنوان سازمانی تروریستی درج کرده و اقدامات حماس را محکوم کردیم.

از سوی دیگر، سفیر امارات در واشنگتن در گفتگو با پایگاه انگلیسی زبان نشنال در توضیح چرایی ارسال این یادداشت برای یک روزنامه صهیونیستی تصریح کرد: من نمی‌خواستم تا هیچ ابهامی در خصوص موضع ما وجود داشته باشد. این مهم است که (موضع ما) واضح، روشن، علنی و مستقیم باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار