ترکیه بار دیگر بر مخالفت خود با اقدام رژیم صهیونیستی در الحاق بخش‌هایی ازکرانه باختری رود اردن به فلسطین اشغالی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه روز پنجشنبه در تماس تلفنی با ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین (تشکیلات خودگردان) بار دیگر بر موضع مخالف ترکیه با تصمیم اسرائیل در الحاق اراضی فلسطین در کرانه باختری رود اردن تاکید کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه فلسطین، چاووش اوغلو در گفت‌وگو با المالکی تاکید کرد ترکیه در شکست و ناکامی این طرح در کنار دولت فلسطین است و از آن حمایت می‌کند. وزیران خارجه ترکیه و فلسطین همچنین نشست فوق العاده و فوری وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی به منظور اعلام مخالفت با طرح الحاق اسرائیل و حمایت کامل از موضع فلسطین را خواستار شدند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه فلسطین، چاووش اوغلو و ریاض المالکی در تماس تلفنی دیروز همچنین درباره تکمیل هماهنگی و همگرایی طرفین به منظور موفقیت این تلاش‌ها ‏، احتمال برگزاری اجلاس فوری سران سازمان همکاری اسلامی پس از نشست وزرای خارجه آن با هدف ادامه اعمال فشار بر اسرائیل و نیز بسیج حمایت بین المللی از موضع فلسطین توافق کردند. ریاض المالکی نیز از تلاش‌های ترکیه و اعطای کمک‌های پزشکی آن به فلسطینی‌ها برای مقابله با ویروس کرونا تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار