نامزد دموکرات‌ انتخابات آتی آمریکا ضمن اعلام مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی، از فلسطینیان خواست موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه صهیونیستی جروزالم پست، جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ دیروز سه شنبه در اظهاراتی مخالفت خود را با طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق سرزمین‌های کرانه باختری اعلام کرد.

بایدن در جلسه‌ای خطاب به حامیان مالی یهودی اظهار داشت هم صهیونیست‌ها و هم فلسطینیان باید گام‌هایی برای پیشبرد راه حل دو دولتی بردارند و از اقدامات یکجانبه اجتناب کنند. او در اظهاراتی صریح گفت: به عقیده من، باید این مسئله را روشن بگویم که من از الحاق حمایت نمی‌کنم.

او در ادامه بدون اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در حق فلسطینیان گفت: فلسطینی‌ها باید به تحریک در کرانه باختری و حملات موشکی از غزه پایان دهند. آن‌ها هنوز هم چنین مسائلی را در کتاب‌های درسی خود آموزش می‌دهند. آن‌ها اختلاف نظر‌های قابل قبولی با اسرائیل دارند، اما این هیچگاه توجیهی برای «اقدامات تروریستی» نیست. فلسطینی‌ها باید یک بار برای همیشه واقعیت و «حق» اسرائیل را برای داشتن یک کشور یهودی دموکراتیک امن در خاورمیانه بپذیرند. اسرائیل نیز باید تهدید‌های الحاق را متوقف کند و به شهرک سازی پایان دهد، زیرا چنین اقداماتی امید برای صلح را خفه می‌کند.

معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا در سخنرانی ویدئویی ماه مارس خود در نشست آیپک هم چنین موضعی را اتخاذ کرده بود.

بایدن ضمن انتقاد از سیاست‌های ترامپ برای برقراری صلح در خاورمیانه گفت: من قصد دارم اقدامات دولت ترامپ را که به صلح آسیب رسانده است تغییر دهم و روابط دیپلماتیک با تشکیلات خودگردان فلسطین، پشتیبانی از همکاری‌های امنیتی فلسطین و کمک‌های اقتصادی و بشردوستانه به مردم فلسطین را احیا کنم.

بر اساس طرح دونالد ترامپ که به معامله قرن معروف است، کرانه باختری به اراضی اشغالی الحاق خواهد شد و همچنین قدس اشغالی به عنوان «پایتخت» رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته خواهد شد. ترامپ مدعی است که با این طرح به نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی پایان خواهد داد. این ادعا در حالی است که این توافق کاملا صهیونیستی است و منافع فلسطینی‌ها در آن نادیده گرفته شده است.

طرح ترامپ با مخالفت گسترده سران عربی و اسلامی مواجه شده، حتی کشور‌های اروپایی هم از احتمال تحریم رژیم صهیونیستی در صورت الحاق کرانه باختری خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
ببند بابا فکتو...اینا همشون یکین...ریشه ایی مشکل دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینم اونی که سنگش رو به سینتون میزدین . الکی دلتون رو به این و اون خوش نکین و به فکر قوی کردن خودمون باشین
آخرین اخبار