فتاح گفت: فولاد سنگان تا سال آینده با سرمایه‌گذاری دوهزار میلیاردی به‌بهره‌برداری رسیده و وارد بورس خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در نشست خبری در اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان خراسان رضوی اظهار داشت: تلاش‌های بنیاد مستضعفان همواره با همکاری آستان قدس رضوی و به صورت پایدار و مداوم انجام شده و بطور کلی بنیاد مستضعفان به دنبال فعالیت برای مردم و به نفع مردم است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: بنیاد مستضعفان در حال سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های خواف و سنگان است که مجوز‌های آن از وزارت صمت نیز گرفته شده؛ پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده بنیاد در این منطقه، پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد داشته که با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی این پروژه‌ها به تولید کنستانتره منتج می‌شود.

فتاح تصریح کرد: بنیاد مستضعفان چندین پروژه در شهرستان‌های بینالود و چناران در دست ساخت دارد که گاوداری شش هزار راسی تولید شیر از اهم آن‌ها است. تاکید بنیاد مستضعفان بر فعالیت حوزه‌های گلخانه‌ای با روش‌های نوین کشاورزی با مقیاس صادرات و توسعه است. این پروژه‌ها از جهت اهمیت زنجیره غذایی در زندگی مردم تأکید شده که تا آخر امسال بخشی از آن به پایان برسد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به پروژه‌های عمرانی مشهد،اضافه کرد: پروژه فیروزه شرق با پیشینه متروکه‌ای که داشته در حال حاضر با پیشرفت خوبی که در نیمه دوم سال داشته، به پیشرفت بالای ۸۰ درصد رسیده و تا انتهای سال افتتاح خواهد شد.

فتاح یادآور شد: سرمایه‌گذاری این پروژه بیش از چهارصد میلیارد تومان بوده که با فروش و پیش‌فروش واحد‌ها هزینه آن باز خواهد گشت و همچنین پروژه‌های عمرانی دیگر شهر مشهد تا انتهای سال ۱۴۰۰ به اتمام خواهد رسید.

فتاح با اشاره به اقدامات بنیاد مستضعفان در دوران شیوع کرونا گفت: حداقل ۳۰ میلیارد تومان در دوران کرونا و طرح «مواسات» بین محرومان توزیع شده که البته کمک‌های بنیاد در حاشیه شهر‌ها نیز ادامه خواهد داشت. بیشترین حجم کمک‌ها در بحران کرونا بعد از سیستان و بلوچستان اختصاص به استان خراسان رضوی دارد.

رئیس بنیاد مستضعفان با اعلام آمادگی بنیاد برای احداث زائرسرا بیان کرد: در حوزه مسکن نیز خیرین و بنیاد مستضعفان آماده مشارکت هستند که البته نیازمند بررسی مالی بیشتر است.

فتاح خاطرنشان کرد: امیدواریم ظرف یک ماه آینده در یکی از شهرستان‌های پیشنهادی استانداری خراسان رضوی با در نظر گرفتن همه ابعاد فرهنگی، طبیعی، اقتصادی مبادرت به سرمایه‌گذاری و توسعه در شهرستان انتخابی داشته باشیم تا بقیه شهرستان‌ها نیز الگوی توسعه خود را بیابند.

فتاح تصریح کرد: در ارتباط با صنایع خراسان رضوی که ظرفیت ورود به بورس را دارند می‌توان به کشاورزی و دامپروری بینالود اشاره داشت که ۲۲ درصد آن وارد بورس شده و در ادامه نیز کاملا وارد بورس خواهد شد، در ادامه باغداری و کشاورزی‌های این نهاد هم وارد بورس خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه فولاد سنگان نیز تا سال آینده با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیاردی انجام شده وارد بورس خواهد شد.

فتاح در ادامه با اشاره به شعار جهش تولید گفت: در برنامه‌ای که بنیاد مستضعفان برای سال ۹۹ تدوین کرده؛ حداقل میزان افزایش تولید ۲۰ درصدی را برای نهاد‌های زیرمجموعه خود در نظر گرفته است.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به پیشنهادی که به تولیت آستان قدس رضوی، امام جمعه مشهد مقدس و استاندار خراسان رضوی ارائه شده است گفت: محرومین و مدد جویانی که قصد عزیمت به شهر مشهد را دارند نیازمند خدمت‌رسانی هستند.
انتهای پیام / ش ج 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.