مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ بانوی کارآفرین با اشتغال پنج نیروی کار در استان شناسایی و در بخش‌های مختلف صنعت، خدمات، کشاورزی و صنایع دستی فعالیت دارند.

سیده طاهره طهماسبی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی امروز در حاشیه بازدید از مجموعه‌های اشتغال زایی و کسب و کار مشاغل خانگی شهرستان سرخس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی در سرخس وجود دارد و به لحاظ تعداد بالای آمار جمعیتی زنان اگر این ظرفیت‌ها با همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد، معین اقتصادی و فرهنگی مورد استفاده قرار بگیرد و توسعه یابد باعث تحول و کارآفرینی بانوان فرهیخته می‌شود.

او با بیان اینکه اعتبارات و تسهیلات باید در سطح ملی ابلاغ شود، افزود: بعد از شیوع ویروس کرونا در ایران، مشاغلی که به واسطه کرونا دچار مشکلات، تعطیل یا نیمه تعطیل شدند اعتبارات ویژه‌ای برای ۱۰ تا ۱۵ رشته شغلی در نظر گرفته شد و ابلاغ گردید.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در سال قبل اعتبار ۱۱ میلیارد تومانی ویژه پشتیبان‌های مشاغل خانگی یعنی کارآفرینانی که افرادی را تحت پوشش و بکارگیری کردند قرار گرفت و توزیع شد.

طهماسبی در خصوص مشکلات کارآفرینان برای دریافت مجوز بهره برداری و افتتاح کارگاه‌های تولیدی و اشتغال زایی، بیان کرد: در صدور مجوز‌ها و امکانات ممکن است موارد قانونی وجود داشته باشد نه اینکه دولتی‌ها به عمد مانع تراشی کنند.

او تصریح کرد: در ستاد تدبیر خراسان رضوی تصمیماتی اتخاذ شده تا موانع قانونی طرح و پس از ارائه پیشنهاد با اختیارات استان، موانع به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و کارآفرینان به استناد مصوبه ستاد استان، فعالیت خود را پیگیری نمایند.
 
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: استاندار خراسان رضوی از قوانین دست و پا گیر در موضوع راه اندازی کسب و کار‌ها به شدت انتقاد و اعتقاد دارد این قوانین باعث عقب گرد می‌شود و ضمن اصلاح قوانین موجود، روند صدور مجوز تسهیل شود.

انتهای پیام//م. ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار