مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی امروز از مجموعه‌های اشتغال زایی، کسب و کار مشاغل خانگی، سازمان‌های مردم نهاد و بانوان کارآفرین در شهرستان مرزی سرخس بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سیده طاهره طهماسبی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی امروز از مجموعه‌های اشتغال زایی، کسب و کار مشاغل خانگی، سازمان‌های مردم نهاد و بانوان کارآفرین در شهرستان مرزی سرخس بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات واحد‌های کوچک تولیدی قرار گرفت.

در این بازدید چند تن از بانوان کارآفرین در حوزه‌های صنایع دستی، گلیم بافی، خیاطی، بافندگی، کشاورزی، مواد غذایی، شیرینی پزی، تولید قارچ، کلوچه‌های محلی به ایراد سخنرانی در زمینه مشکلات واحد‌های کوچک تولیدی، صدور مجوز تاسیس واحد‌های کارآفرینی، بیمه مشاغل خانگی، عدم دریافت تسهیلات در حوزه تولید پرداختند.

محمد رضا رجبی مقدم در حاشیه بازید از مجموعه‌های اشتغال زایی، کسب و کار مشاغل خانگی، سازمان‌های مردم نهاد و بانوان کارآفرین در شهرستان مرزی سرخس، گفت: مظلوم‌ترین قشر حال حاضر جامعه ما، تولیدکنندگان هستند و باید در روند صدور مجوز‌ها و تخصیص اعتبارات کار را تسهیل کرد تا گره موانع تولید باز شود.

او با اشاره به نام گذاری سال جهش تولید، افزود: تقاضا دارم گروه‌های تولیدی در شهرستان تشکیل و کارگاه‌های کارآفرینی از سوی بانوان ایجاد شود.

سیده میمنت موسویان مشاور و مسئول امور بانوان فرمانداری سرخس در حاشیه این بازدید با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت شهرستان را بانوان تشکیل می‌دهند،گفت: بیشتر بانوان دارای توانمندی در زمینه کسب و کار‌های خانگی هستند که باید مورد حمایت قرار بگیرند و بخشی از افراد زیرنظر سازمان‌های مردم نهاد در حال فعالیت هستند.

او افزود: یکی از مشکلات بزرگ جامعه امروز وجود افراد و زنان زباله گرد در کلانشهر‌ها و شهرستان‌ها است که به عنوان یک موضوع بسیار مهم و آسیب اجتماعی مطرح می‌باشد و این افراد برای تامین معیشت زندگی خود به زباله گردی روی آورده و با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

مسئول امور بانوان فرمانداری سرخس ادمه داد: با همت مسئولین شهرستان به دنبال رفع موانع هستیم تا این آسیب اجتماعی از جامعه برداشته شود.
 
انتهای پیام//م. ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار