مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، طرح توانمند سازی و ارتقای کیفیت راهداری را جزء اولویت‌های کاری این اداره کل برشمرد.

طرح توانمندسازی راهداری در دستور کار استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مصطفی پناهنده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در دومین نشست شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گفت: اجرای طرح‌ها و انتظارات مردم از راهداری از جمله موضوعات مهمی است که مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آن را در برنامه کاری خود قرار داده است.

او  در ادامه به بحث حفظ و نگهداری راه‌ها در فصل زمستان اشاره کرد و افزود: پرداختن به این مهم اهمیت بسزایی در ایمنی عبور و مرور و رسیدگی و امدادرسانی به موقع به حادثه دیدگان در جاده‌ها دارد.

پناهنده ادامه داد: در راهداری زمستانی اعتبار نگهداری از راه‌ها به عهده استان‌ها است.

او با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته اعتباراتی از مرکز ابلاغ می‌شد و در حال حاضر اعتبار راه‌های شریانی با مرکز است، اضافه کرد: امسال همه راه‌های روستایی با استان است و در راه‌های فرعی نیز ۶۰ درصد اعتبار با استان و ۴۰ درصد نیز کشور در نظر خواهد گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در ادامه به اقدامات در حال اجرای این اداره کل اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای طرح جهادی روکش آسفالت به میزان ۲۲۰ کیلومتر همزمان با سراسر کشور در استان در حال انجام است.

مصطفی پناهنده یادآور شد: در دو هفته گذشته نیز طرح ۴ خطه تویسرکان کامل شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، فرسودگی ماشین آلات با عمر بالای ۳۰ سال را از جمله دغدغه‌های اصلی این اداره عنوان و بیان کرد: خریداری دو دستگاه نمک پاش اتوماتیک، ۲ دستگاه بیل مکانیکی با هزینه‌ای افزون بر ۷ میلیارد تومان و ۲ دستگاه بلدوزر بازسازی شده با اعتبار ۸ میلیارد تومان از جمله اقدامات این مجموعه در حوزه ماشین آلات در سال جاری بوده است.

نقاط پرحادثه از اولویت‌های وزارتخانه است

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه، طرح‌های بالای ۷۰ درصد در اولویت است و باید پیگیر تخصیص بودجه این طرح‌ها باشیم، اظهار داشت: تمامی جاده‌های در دست احداث چه از لحاظ ساخت و ایمنی باید به شکل کامل تکمیل و سپس افتتاح شود.

داریوش حسینی با تأکید بر اینکه نقاط پرحادثه از اولویت‌های وزارتخانه است، افزود: تقاضای ما از راهداری این است که برآورد هزینه‌های زمستانی را بدهیم تا به وزارتخانه منعکس شود.

او همچنین، موضوع کنترل قیمت مسکن را از دیگر موارد مهم برشمرد و گفت: طرح اقدام ملی مسکن به دو شکل اجاره ۹۹ ساله و فروش اقساطی پنج ساله ابلاغ شده است.

حسینی بیان کرد: در جایی که ساخت و ساز انجام می‌گیرد اگر قیمت زمین یک سوم قیمت ساخت باشد به صورت اجاره ۹۹ ساله و در جا‌هایی که بیشتر است به صورت فروش اقساطی پنج ساله در نظر گرفته می‌شود.

این مسئول یادآور شد: با توجه به بخشنامه اخیر وزارت راه و شهرسازی، به افرادی که به شکل انفرادی و یا گروهی در اجاره ۹۹ ساله و فروش اقساطی متقاضی باشند زمین واگذار خواهیم کرد.

با تلاش مجموعه راهداری گره ترافیکی در استان نداریم

رییس پلیس راه استان همدان هم در این نشست با ابراز خرسندی از اینکه به لطف و مساعدت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، خوشبختانه مشکل گره ترافیکی مگر در پیک تردد نداریم، افزود: عمده مشکلات استان مشکل ایمنی است.

سرهنگ عزیزی، ایمن سازی گردنه اسدآباد را به عنوان یکی از نقاط حادثه خیر مهم دانست و از راهداری به دلیل احداث خاکریز به منظور جلوگیری از سقوط وسائل نقلیه قدردانی کرد.

او افزود: نبود حفاظ میانی در این محور از ضرورت هاست که باید نیوجرسی در آن مسیر نصب شده و ایمن سازی مناسبی در آن انجام شود.

عزیزی ادامه داد: محور سامن تا ملایر به میزان ۱۵ کیلومتر و محور نهاوند به فیروزان کنگاور حفاظ میانی ندارد که مشکل ساخت راه است و به راه و شهرسازی مربوط است.

احداث رادار در سایت بارابند همدان، ایجاد ایستگاه هواشناسی سینوپتیک کبودارهنگ، تأمین منابع مالی برای نگهداری ایستگاه‌های هواشناسی جاده ای، از سرگیری پرواز‌ها از هفته آینده در فرودگاه همدان، آمادگی کامل برای همکاری با تمامی پیمانکاران از سوی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و ایجاد کنارگذر در برخی از محور‌های مواصلاتی استان از سوی شرکت ساخت توسعه راه از جمله موارد بحث شده در این نشست بود.

انتهای پیام/ د 

برچسب ها: وزارت راه ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.