امسال ارزیابی عملکرد پست استان‌ها براساس برش درآمد و هزینه هر استان انجام می‌شود

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست گفت: امسال ارزیابی عملکرد استان‌ها براساس برش درآمد و هزینه هر استان به صورت جداگانه انجام می‌شود.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا قادری عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به اینکه مدل ارزیابی برش استانی براساس نظام بودجه ریزی عملیاتی که از امسال دنبال می‌شود، طراحی شده است، افزود: به این معنا که به تناسب عملیاتی که در سطح شبکه انجام می‌شود، بودجه به هر واحد اجرایی تخصصی می‌یابد و هزینه‌ها نسبت به درآمد در نقطه تعادل ایجاد شده، انجام خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه در شیوه قبلی ارزیابی عملکرد استان‌ها به صورت گروهی و براساس یک معیار واحد مورد سنجش قرار می‌گرفتند، گفت: این روش علاوه بر اینکه فشار زیادی را به استان‌ها تحمیل می‌کرد، معیار دقیقی هم برای ارزیابی نبود، زیرا که به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هر استان توجه کمتری می‌شد.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، براساس مدل برش استانی، ابتدا کل کشور در چهار دسته استان تهران، استان‌های بزرگ، متوسط و کوچک در نظر گرفته شد و در ادامه درآمد‌ها و هزینه‌های هر استان تا جزیی‌ترین موارد به صورت ماهیانه و سالیانه شناسایی و تعیین شده است تا درآمد قابل حصول در استان و به دنبال آن تخصیص اعتبار، بر همان اساس انجام شود.

عضو هیئت مدیره، مدیریت فعالانه‌تر سبد محصول و تاثیر مستقیم آن در کل درآمد شبکه، تفکیک هزینه‌ها و برنامه ریزی مشخص و مدون برای هر استان را از دیگر دلایل به کارگیری این شیوه ارزیابی عنوان کرد.

قادری گفت: در پایان هر ماه، استان‌ها با برنامه‌ای که برای هر کدام تعیین شده است، ارزیابی می‌شوند تا اعتبارات لازم برای هزینه در ماه بعد تخصیص یابد.

وی مهمترین ویژگی این مدل ارزیابی را ضریب تحقق بالای آن عنوان کرد و افزود: با وجود عملکرد نسبتا مطلوبی که شبکه در سال گذشته داشت توانست ۹۳ درصد پیش بینی را محقق سازد، در حالیکه با به کارگیری ارزیابی برش استانی، انتظار می‌رود امسال حداقل ۹۵ درصد پیش بینی‌های انجام شده محقق شود.

او تصریح کرد: علاوه بر این، آمار ترافیک‌ها، درآمد‌ها و هزینه‌ها شفاف‌تر خواهد شد که در سایه دسترسی به این اطلاعات و آمار شفاف، هر استان یا واحد اجرایی را می‌توان نسبت به برنامه خودش به صورت دقیق مورد سنجش قرار داد.

قادری در ادامه گفت: امسال مصمم هستیم از محل افزایش ترافیک به ویژه ترافیک مرسولات تجارت الکترونیک، ارایه سرویس‌های جدید، مدیریت بهینه سبد محصول به تناسب سرویس‌ها و به روزرسانی نرخ نامه، درآمد پیش بینی شده شبکه را محقق سازیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار