مدیر کل پست خراسان جنوبی گفت: طی دو ماهه ابتدای امسال مرسولات صادره از این استان به سایر استان‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۲ درصد بیشتر شده است.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از دوران شیوع کرونا به دلیل تعطیل شدن بسیار از مشاغل و خطری که مردم را در صورت خروج از خانه و ایجاد تجمع در مکان‌های عمومی تهدید می‌کند، استفاده از خدمات الکترونیکی چون ارسال و دریافت بسته‌های پستی افزایش پیدا کرد.

علی الهامی، مدیر کل پست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بر خلاف برخی کسب و کار‌ها که با شیوع ویروس کرونا دچار رکود شده است، میزان استفاده از خدمات پستی در میان اقشار مختلف مردم به شدت افزایش یافته، بیان کرد: محتوای اکثر مرسولات پستی در این ایام، صنایع دستی، مواد غذایی بومی و محلی و دارو‌های گیاهی می‌باشد. چرا که شیوع ویروس کرونا و تاکید بر ماندن در خانه باعث افزایش خرید‌های اینترنتی شده است.

مدیر کل پست خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تجارت الکترونیک دارای سه وجه الکترونیکی، فیزیکی و مالی است، اظهار داشت: تعداد مرسولات صادره از این استان به سایر استان‌ها در دو ماهه اول امسال حدود ۲۶۰ هزار و ۲۷۷ فقره بود که این رقم نشان دهنده رشد ۵۲ درصدی نسبت به پارسال است.

او در ادامه گفت: تعداد مرسولات پستی وارد شده به استان نیز در دو ماهه ابتدای امسال ۱۹۷ هزار و ۹۳۰ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال، حکایت از رشد ۲۰ درصدی دارد. همچنین ثبت دریافت یا ارسال سه هزار و ۷۳۶ مرسوله در سامانه گیت وی خرید اینترنتی پست استان نیز نشان دهنده رشد ۴۰ درصدی این گروه از مرسولات است.

 

مدیر کل پست خراسان جنوبی گفت: پست در ایام کرونا حتی در روز‌های تعطیل رسمی مشغول به فعالیت بوده و تمامی کارکنان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حال خدمت رسانی بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار