با توجه به روند رو به افزایش وضعیت شیوع ویروس کرونا طی دو روز گذشته در سیرجان، جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونا با حضور مسئولان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، طی روز‌های ۲۰ و ۲۱ خرداد جاری بیش از ۷۰ نفر از شهروندان سیرجانی به ویروس کرونا مبتلا شدند، همین امر دلیلی برای برگزاری جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونا با حضور امام جمعه، سرپرست فرمانداری و اعضای این ستاد در محل فرمانداری این شهرستان شد.

سیرجان در آستانه قرمز شدن وضعیت کرونا

حجت الاسلام محمود حسینی، امام جمعه سیرجان در این جلسه گفت: بیماری کرونا مدت‌ها با ما خواهد بود، پس مردم باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در کاهش انتقال این ویروس اقدام کنند.

او از کادر پزشکی این شهرستان به واسطه زحماتشان قدردانی کرد و افزود: در خصوص برگزاری نماز جمعه تا پایان هفته جاری منتظر دستور کشوری هستیم و در صورت ابلاغ، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی که از قبل پیش بینی شده برگزار خواهد شد و در صورت مخالفت، مطابق با ابلاغ کشوری عمل خواهیم کرد.

سیرجان در آستانه قرمز شدن وضعیت کرونا

سهراب بهاالدینی، سرپرست فرمانداری نیز به شهروندان هشدار داد: متاسفانه آمار مبتلایان در سیرجان روند صعودی دارد و در آستانه نزدیک شدن به وضعیت قرمز هستیم، پس شهروندان سیرجانی ملزم به رعایت موازین بهداشتی هستند.

او افزود: به منظور کاهش آمار مبتلایان و کنترل وضعیت تا اطلاع ثانوی شهروندان از حضور در تجمعات، رفت و آمد‌های غیر ضروری، دید و بازدید‌های غیر ضروری خود داری کنند.

 بهاالدینی تصریح کرد: از برگزاری هر گونه مراسم عزا، حضور در قبرستان ها، برگزاری مراسم عروسی در باغ‌ها و منازل شخصی به شدت پرهیز شود که در صورت مشاهده با افراد خاطی برخورد می شود.

سیرجان در آستانه قرمز شدن وضعیت کرونا

او تاکید کرد: از مراجعه غیر ضروری به ادارات و بانک‌ها خودداری کنید و به منظور انجام کار‌های ضروری هم از ماسک و دستکش استفاده کنید.

سرپرست فرمانداری برخورد قاطع با عوامل بر هم زننده پروتکل‌های بهداشتی را ضروری دانست و گفت: در شان مردم سیرجان نیست که با خاموشی برق پارک‌ها و تفرج گاه‌های شهرستان از تجمعات جلوگیری شود، لذا شهروندان باید از حضور در پارک‌ها و اماکن تفریحی به شدت خودداری کنند.

بهاالدینی با اعلام اینکه وضعیت کرونا در سیرجان در آستانه قرمز شدن است، افزود: با همراهی مردم و مسئولان است که می‌توانیم اوضاع را بهبود ببخشیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
همشهری شما
۱۳:۵۴ ۱۵ تير ۱۳۹۹
سلام
در این وضعیت قرمز خواهش می کنم سالن ورزشی هلا احمر واقع در خیابان وحید را کنترل کنید چرا به مدرسه ی فوتبال داده می شود و بچه ها رو جمع می کنند مدارس تعطیل شده که .... ولی این سالن در اختیار مدرسه فوتبال هست
لطفا جمع کنید و تعطیل کنید سالن را
تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۲ تير ۱۳۹۹
سلام ضمن آرزوی سلامتی پس چگونه در مورد برنامه های ورزشی در این شهر تجدید نظر نمی کنند چون هزینه ها پرداخت شده مجبورن شرکت کنن
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۸:۲۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام لطفا بهمون بگید که در هر روز چند نفر در سیرجان به این بیماری مبتلا میشوند