رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری، از بهبود حال بیش از ۹۳ درصد از مبتلایان به کرونا در این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۹۳ درصد از مبتلایان به کرونا ویروس در این استان بهبود یافتند.

او افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۴۰ نمونه از بیماران مشکوک به کرونا گرفته شد، که با واصل شدن نتایج قطعی از سوی آزمایشگاه کرونای استان، پاسخ ۲۱ نمونه مثبت قطعی اعلام گردید.

جزایری اضافه کرد: از این تعداد پنج بیمار مبتلای قطعی به کرونا در مراکز درمانی بستری و مابقی به صورت سرپایی تحت مراقبت و درمان قرار گرفته اند.

او ادامه داد: با احتساب ۲۱ بیمار جدید شناسایی شده مجموع مبتلایان به کرونا از ابتدای شیوع بیماری در استان به ۸۷۷ نفر رسید.


بیشتر بخوانید: تعداد مبتلایان به ۸۷۷ کرونا به نفر رسید


جزایری با اشاره به بهبود ۸۲۰ بیمار مبتلای قطعی به کرونا پس از بستری در بیمارستان و یا با مراقبت و قرنطینگی در منزل طی این مدت، از بهبود ۹۳ درصد از مبتلایان به کرونا در استان خبر داد.

او در ادامه تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در این استان اظهار داشت: از زمان شیوع بیماری تا کنون یک هزار و ۷۳۷ بیمار با علایم بالینی مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند و در حال حاضر ۴۰ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی تحت مراقبت و درمان هستند.

جزایری، در مجموع تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی را شش هزار و ۳۶۶ نفر اعلام کرد.

او با ابراز خرسندی از اینکه طی ۲۴ساعت گذشته، مورد فوتی جدید ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ در استان گزارش نشده است خاطر نشان کرد: مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری همان ۳۱ نفر هستند.

جزایری، شهرستان‌های فارسان، اردل و شهرکرد در وضعیت هشدار اعلام و بر لزوم رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، بعنوان ضرورت اجتناب ناپذیر این روز‌ها و روز‌های آینده تأکید نمود.

او در پایان با توجه به ضعیف‌تر نشدن، باقی ماندن و پیدا نشدن درمان قطعی و واکسن موثر برای درمان بیماری کووید ۱۹، از هم استانیان خواست با احساس مسئولیت فردی و اجتماعی بیشتر نسبت به رعایت نکات بهداشتی بویژه رعایت فاصله اجتماعی اقدام نمایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار