حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم گفت: پرونده‌های مختومه دیوان عالی کشور در سال گذشته ۲۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در نشست استانی با مسئولان دادگستری و قضات استان سمنان گفت: علاوه بر پرونده‌های شعب دیوان، حدود هفت هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷ که احکام آن خلاف شرع تشخیص داده شده بود، به دستور رئیس قوه قضائیه در دیوان عالی کشور رسیدگی شد.

او به طرح توسعه نظارت‌های استانی دیوان عالی کشور اشاره کرد و افزود: برخی از پرونده‌هایی که به دیوان عالی ارجاع نشده است و در استان‌ها رسیدگی و اعلام رای و مختومه می‌شود در دوره جدید با توجه به وظیفه نظارتی این شورا بر اساس اصل ۱۶۱ قانون اساسی سفر‌های استانی اعضای شورای عالی بررسی و در صورت لزوم توصیه‌ها و تذکرات لازم داده خواهد شد.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: بررسی‌های استانی حضوری در یک سال گذشته در هفت استان صورت گرفته و ادامه خواهد یافت و علاوه بر آن با ایجاد امکان ارتیاط ویدئو کنفرانس، شرایط استفاده قضات استان‌ها از هیات‌های عمومی نیز بزودی مهیا خواهد شد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار