بزرگترین مشکل امروز دستگاه قضایی ورودی بالای پرونده‌ها است که تلاش در کاهش آن نیازمند هم افزایی مردم و دستگاه های اجرایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی دارینی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان در دومین جلسه‌ی پیشیگیری از وقوع جرئم استان سمنان در سال ۹۸ گفت: تعداد ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی استان بالاتر از میانگین کشور است.

او افزود: بزرگترین مشکل امروز دستگاه قضایی ورودی بالای پرونده‌ها است که عزم همگانی از طذف همه دستگاه‌ها برای کاهش این پرونده‌ها باید وجود داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سمنان گفت: استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و ایجاد تعامل و هماهنگی بین آن‌ها با هدف ایجاد امنیت پایدار و کاهش ورودی پرونده‌ها در دستور کار دادگستری استان سمنان است.

دارینی سمنان تصریح کرد: تعداد بالای پرونده‌ها نشان از نارضایتی مردم و مشکلات زیاد آن‌ها است که برای این کاهش این پرونده‌ها باید در ابتدا مشکلات مردم حل شود.

او با اشاره به طرح نماد که به منظور ایجاد مراقبت‌های اجتماعی و روانی از دانش آموزان در مدارس ایجاد شده است افزود: اجرای این طرح در ۱۰ درصد مدارس استان معادل ۱۰۶ مدرسه در حال انجام است و اجرای آن سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و پیشگیری از وقوع جرم‌های احتمالی می‌شود.

ابراهیمی دادستان کل استان در این جلسه با بیان اینکه نیاز است در زمینه کاهش ورودی پرونده‌ها نیاز است تا همه دستگاه‌ها همکاری کنند گفت: اگر همه دستگاه‌ها وظیفه خود را به دسرتی انجام دهند حتما میزان پرونده‌ها کاهش پیدا می‌کند.

او با اشاره به اینکه صلح و سازش و بخشش در جامعه کاهش یافته است افزود: نیاز است در بحث فرهنگ سازی برای بخشش در جامعه کار‌های بیشتری صورت گیرد.

ابراهیمی بیان کرد: دستگاه هیا اجرایی از اخلال در کار مردم و ایجاد سردرگمی در بین آن‌ها در رفع مشکلات پرهیز شود، زیرا سردرگمی مردم باعث دلسردی از نظام و دستگاه قضایی خواهد شد.

باهنر مدیر کل زندان‌های استان سمنان گفت: میزان زندانی در کشور به ازای هر یک صد هزار نفر ۲۹۸ نفر است که این عدد در استان ۳۴۳ نفر در هر یک صد هزار نفر است.

او افزود: حرفه آموزی، مراقبت‌های درمانی، مراقبت‌های بعد از خروج از زندان از مهمترین برنامه‌هایی است که در زندان‌ها در حال پیگیری است.

انتهای پیام / م

میزان زندانی در استان سمنان به ازای ۳۴۳ نفر در هر یک صد هزار نفر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار