سرهنگ عبدالله حسنی گفت: رشد ۴۷ درصد ارتکاب زنان به جرائم مختلف تهدید جدی برای سلامت بنیان خانواده محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، سرهنگ عبدالله حسنی فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه در سال جاری ۵۸۹ زن به دلیل ارتکاب جرائم مختلف در استان دستگیر شدند، گفت: این رقم تهدید جدی برای سلامت بنیان خانواده محسوب می‌شود.

او بابیان اینکه این آمار در مقایسه با سال گذشته رشد ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد، افزود: می‌بایست جامعه شناسان در این حوزه ورود جدی‌تری داشته باشند تا علل و ریشه‌های اصلی شناسایی و مورد ارزیابی قرارگرفته و در نهایت برای رفع آن تصمیم‌گیری شود.

فرمانده انتظامی استان سمنان بابیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون هشت هزار و ۳۸۴ نفر به دلیل ارتکاب جرایم مختلف در سطح استان دستگیر شدند، ابراز داشت: از این تعداد شش هزار و ۶۱۸ نفر بی‌کار و شش هزار و ۹۶۹ نفر فاقد سابقه هستند.

حسنی بابیان اینکه شش درصد از این افراد حدود ۱۴ سال سن دارند، تصریح کرد: ۱۰۴ نفر از دستگیرشدگان دارای تحصیلات عالی هستند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد.او ابراز داشت: این آمار نشان می‌دهد که وجود شغل و تلاش برای کاهش بیکاری در جامعه تا چه میزان می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر باشد لذا از متولیان امر انتظار می‌رود در این حوزه‌ها ورود جدی‌تری را داشته باشند.

انتهای پیام / م

توجه به اشتغال گامی برای کاهش آسیب های اجتماعی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار