رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی گفت: جشنواره بازی‌های بومی محلی در ۷۰ بخش استان به صورت مشارکتی در هفته اول تیرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا خوش باطن رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی گفت: جشنواره بازی‌های بومی محلی در ۷۰ بخش استان به صورت مشارکتی با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دفتر استانداری و اداره کل ورزش جوانان استان در هفته اول تیرماه برگزار می‌شود.

او افزود:این جشنواره ویژه بازی‌های بومی محلی است که ابتدا بین تمام بخش‌ها برگزار می‌شود و به مرور تیم‌های برتر در سطح استان به رقابت می‌پردازند، به دنبال این هستیم با طرح‌های مختلف، ورزش روستایی و به خصوص بازی‌های بومی محلی را در روستا‌ها گسترش دهیم. در این زمینه دست اندرکاران در روستا‌ها و شهرستان‌ها هم مشارکت خیلی خوبی دارند.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی خراسان رضوی ادامه داد:یکی از مشکلاتی که اکنون در روستا‌ها داریم، کمبود فضا‌های سرپوشیده است به خصوص برای بانوان که از امکانات ورزشی محروم هستند، امیدواریم این مشکل حل شود تا بانوان در روستا‌ها هم راحت‌تر به ورزش بپردازند.

خوش باطن بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان طرح جدیدی دارد که بر اساس آن قرار است یک دوره کلاس‌های داوری و مربیگری ویژه ساکنان روستایی در رشته‌های مختلف برگزار شود. در آینده به طور کامل اطلاع رسانی می‌شود تا روستاییان هم در این زمینه فعالیت داشته باشند. وی با بیان این که هم اکنون سه هزار و ۴۲۰ روستا در استان داریم، اظهار کرد: هیئت ورزش روستایی در سه بخش همگانی، فرهنگی و قهرمانی در روستا‌ها فعالیت می‌کند و حدود ۱۶ هزار ورزشکار سازمان یافته در استان داریم.
 
او تصریح کرد: سعی کردیم در ایامی که ورزش به خاطر کرونا تعطیل بود، فعالیت‌هایی در فضای مجازی داشته باشیم. هر روز یک سری قوانین بازی‌های بومی محلی را در قالب مسابقه مطرح می‌کردیم تا دانش جامعه ورزشی تحت پوشش به روز‌تر شود.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.