سرپرست فرمانداری سنقر و کلیایی با بیان اینکه بخش مهمی از مدیریت و مقابله با کرونا مربوط به فرهنگ‌سازی در جامعه است، گفت : رویکرد همزیستی توام با کرونا نیازمند اصلاح رفتار مردم در رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ «غلامرضا مرتضوی» سرپرست فرمانداری سنقر و کلیایی گفت : شرایط تداوم روند بیماری خسارات زیادی را در حوزه های مختلف به کشور وارد کرده است که مقابله و مدیریت آن تنها توسط خود مردم می‌تواند به سرانجام برسد.

او بانک ها و ادارات را از مراکز مهم و پرتردد در شهرستان عنوان کرد و گفت : به منظور حفظ سلامت شهروندان از این پس استفاده از ماسک در ادارات و بانک ها توسط مراجعین و کارکنان الزامی است و از ورود افراد به این مراکز بدون داشتن ماسک ممانعت به عمل می آید.

او افزود: در ٢۴ ساعت گذشته به دلیل افزایش تعداد مبتلایان، شهرستان در شرایط هشدار گرفته است که لزوم همکاری و همراهی مردم را به منظور کنترل بیماری را بیش از پیش می‌طلبد.

رییس ستاد مدیریت کرونا در سنقر و کلیایی، نقش مهم و اساسی بزرگان، رهبران فکری و نخبگان در مدیریت ویروس کووید ١٩ را حائز اهمیت دانست و از آن ها به جهت مقابله با این ویروس و اهمیت سلامت مردم، همفکری و همراهی با مسوُولان را خواستار شد.

مرتضوی افزود: همچنین کودکان به سبب جایگاه ویژه در میان خانواده ها می‌توانند در ارایه توصیه ها موثر و مثبت عمل کنند.

او به تلاش های خستگی ناپذیر کادر درمان اشاره کرد و افزود: تمام نیروهای خدماتی و درمانی در این شرایط شبانه روز پای کار هستند بنابراین همچنان خودمراقبتی توسط عموم مردم جهت حمایت و کمک به این عزیزان مورد تاکید است.

او ادامه داد: مدیریت استان تا به امروز در کنترل بیماری با همراهی مردم عملکرد مثبتی داشته است که در کشور هم مورد تقدیر وزارت بهداشت و درمان نیز قرار گرفت و همچنان لازمه ادامه راه همین همراهی و همدلی مردم با مسوُولان است.

اعلام هشدار در سطح شهرستان، نظارت بر رعایت فاصله گذاری فیزیکی و پروتکل های بهداشتی در سطح بازار و فعالیت دستفروشان، نظارت ویژه بر دفاتر پیشخوان دولت، خبازی ها، فروشگاه ها، جایگاه های عرضه سوخت، دفاتر عقد و ازدواج و اصناف و بازاریان از اهم مصوبات و موضوعات مورد تاکید سرپرست فرمانداری سنقر و کلیایی بود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.