معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه اعلام کرد: حضور در آیین‌های عزاداری و سوگواری که سبب تجمع مردم می‌شود، تهدیدی جدی برای سلامت شرکت‌کنندگان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدابراهیم الهی تبار روز سه شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان در سرسرای شهدای دولت استانداری گفت : مدیریت، مهار و کنترل بیماری کرونا با مشارکت مردم و دولت امکان پذیر است.

او تاکید کرد: در صورت رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی و حضور در آیین‌های عزاداری، به جای همدردی خانواده دیگری را داغدار خواهیم کرد.

معاون سیاسی استاندار کرمانشاه اظهار داشت: در استان نقشه راه و برنامه ریزی دقیقی برای مدیریت کرونا وجود دارد و پیش بینی شده است و حتی از الگو‌های موفق کشور هستیم، اما ادامه این مسیر برای مهار فقط به مشارکت مردم بستگی دارد.

او با اعلام اینکه استفاده از ماسک، شتسشوی دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی می‌تواند سبب قطع زنجیره کرونا شود، افزود: در ورود به پیک دوم کرونا هیچ گونه مشکلی برای ارایه خدمات به بیماران به لحاظ وجود تجهیزات پزشکی و تخت‌های ویژه بیمارستانی نداریم، اما نگرانی و دغدغه اصلی ما ورود به مرحله‌ای خطرناک‌تر و افزایش بیشتر تعداد بیماران است.

الهی تبار، تعطیلات و آمار بالای مسافرت‌های ۲ هفته گذشته را سبب افزایش تعداد مبتلایان کرونا دانست و گفت: حضور در آیین‌ها نباید سلامت مردم را تهدید کند و باور و انتظار داریم که مبارزه به کرونا باید تبدیل به یک معرفت شود.

او تاکید کرد: در بازار‌ها و مراکز خرید توصیه‌های بهداشتی رعایت شود، همه مراجعین و صاحبان کسب و کار‌ها باید الزاماً از ماسک استفاده کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه همچین عنوان کرد: اطلاع رسانی گسترده‌ای با همراهی رسانه‌ها انجام شود و رعایت توصیه‌های بهداشتی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

او با اشاره به اینکه باید از مراجعه غیرضروری به دستگاه‌های اجرایی، مراکز درمانی و قضایی و ادارت و سایر نهاد‌ها خودداری شود، گفت: حضور در بوستان‌ها بسیار برای سلامت خطرآفرین است و امکان دارد همین تجمع‌ها سبب انتقال بیشتر شیوع کرونا شود.

او تاکید کرد: مطب ها، داروخانه ها، آزمایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی حتماً باید پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی را رعایت کنند.

الهی تبار اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی علاوه بر ماموریت ذاتی نسبت به کارکنان و محیط اداری بر شیوه خدمات ارائه شده در تشکل‌ها و نهاد‌هایی که تحت پوشش هستند، نظارت جدی داشته باشند و حُسن انجام امور محوله و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر عهده مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

او  گفت: همه مراجعین با ماسک و شرایط مناسب در ادارات حضور یابند و ترجیحاً تردد‌های غیرضروری را کاهش دهند، زیرا شرایط کنونی با حالت عادی بسیار متفاوت است.




نماد هر شهروند برای مبارزه با کرونا استفاده از ماسک است

 

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: استفاده از ماسک نماد همراهی مردم برای مبارزه با کرونا است و در فضایی که سلامت مردم تهدید می‌شود.

او با تاکید بر اینکه باید فرهنگ خودمراقبتی و رفتار‌های پیشگیرانه را در بین مردم تقویت و گسترش دهیم، گفت: نظارت جدی و پویا برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی با مشارکت مردم تداوم خواهد یافت.

الهی تبار اظهار داشت: مطالبه اصلی مردم از ما رعایت پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی است و با توجه به مسوولیتی که برای حفظ سلامت مردم بر عهده داریم، نظارت، حفاظت و مراقبت را بیشتر خواهیم کرد.

او  الگوی موفق مدیریت کرونا را انجام فعالیت‌ها با رعایت توصیه‌های بهداشتی دانست و گفت: رعایت نکردن اقدامات پیشگیرانه توسط برخی افراد، سلامت عمومی را تهدید می‌کند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.