رییس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضاییه در استان کرمان گفت: حادثه هفتم تیرماه تنها متعلق به دادگستری و نهاد‌های مربوط به قوه قضاییه نیست بلکه کل ارکان کشور ونظام را تحت تاثیر قرار داد.

حادثه هفتم تیرماه تمام ارکان نظام را متاثر کردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد باقر اسلامی معاون دادگستری کرمان گفت: شخصیت شهید بهشتی در تمامی ارکان نظام تاثیرگذار بود و از سویی در حادثه هفتم تیرماه مسئولانی از دولت، مجلس، قوه قضاییه و نهاد‌های مردمی حضور داشته اند.

او افزود: در چند سال گذشته سنت حسنه‌ای در دادگستری استان بنا نهاده شده و با دعوت از سازمان‌های مختلف، مدیران کل و اعضای شورای قضایی استان، یک حرکت جمعی برای بزرگداشت هفته قوه قضاییه و برگزاری یادواره شهدای هفتم تیرماه به ویژه شهید دکتر بهشتی برگزار می‌شود.

اسلامی با اشاره به این مطلب که حادثه هفتم تیرماه بنیانی برای بزرگداشت هفته قوه قضاییه ایجاد کرده است، تصریح کرد: برای بزرگداشت روز قوه قضاییه باید همه مسئولان نظام و مدیران فرهنگی از ظرفیت‌های فکری ودستگاهی خود به درستی استفاده کنند تا این روز در اذهان مردم هر چه بهتر باقی بماند.

معاون توسعه منابع انسانی دادگستری استان کرمان ضمن بیان این مطلب که در طول سال برنامه‌های تبیینی در راستای ارتقای آگاهی‌های عمومی از سوی دادگستری استان کرمان اجرا می‌شود، گفت: امسال با توجه به وضعیت موجود کشور باید از تجمعات متراکم خودداری کرده و با رعایت مسایل صرفه جویی برنامه‌های متناسب با شرایط موجود را اجرایی کرد.

اسلامی، استفاده از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی و انجام تبلیغات محیطی را از برنامه‌های هفته قوه قضاییه برشمرد و بیان کرد: انجام مصاحبه‌های رسانه‌ای و برگزاری سومین جشنواره رسانه و عدالت از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته قوه قضاییه به شمار می‌رود.

او تاکید کرد: به منظور بزرگداشت هفته قوه قضاییه برنامه‌های متعددی از جمله مسابقات کتابخوانی، ایجاد شورای حل اختلاف ویژه ایثارگران، برگزاری شورای مشترک اداری و قضایی، دیدار استاندار کرمان با قضات، بیان خدمات دستگاه قضایی در خطبه‌های نماز جمعه، اجرای طرح هر مسجد یک حقوقدان، راه اندازی قرارگاه معاضدت حقوقی، تولید ویژه برنامه‌های صدا و سیما، تولید محتوای رسانه‌ای و تبلیغی و چاپ ویژه نامه هفته قوه قضاییه برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار