تدوین اطلس پوشش گیاهی و جانوری خراسان رضوی به تصویب رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،   تدوین اطلس پوشش گیاهی و جانوری خراسان رضوی در سومین نشست اعضای شورای راهبردی پژوهش و فناوری اطلاعات اداره کل حفاظت محیط زیست  خراسان رضوی به تصویب رسید.

تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اجرای برنامه‌های آمایش سرزمین بر مبنای توان اکولوژیک، شناسایی شده و ظرفیت طبیعت یک ضرورت مغفول است و اصولا مطالعات انجام شده در این خصوص به نسخه‌های کتابخانه‌ای و نه اجرایی تغییر هویت پیدا می‌کند.

او رویکرد توسعه راهبردی آمایش سرزمین با محوریت توجه به ابعاد زیست محیطی را بسیار مهم برشمرد و افزود: اولویت‌های پژوهشی در این اداره کل بر اساس نیاز و ظرفیت طبیعی استان و با بهره‌گیری از خرد جمعی و ظرفیت‌های دانشگاهی و دانش متخصصان این حوزه تعیین می‌شود و راهکار سنجی برای رفع چالش‌ها و معضلات زیست محیطی به صورت عملیاتی مورد توجه و تاکید است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی  ادامه داد: در این نشست گزارشی از طرح تدوین سند توسعه همه جانبه نگر و پایدار استان خراسان رضوی با رویکرد آمایشی و لحاظ نگرش سیستمی و ظرفیت‌ها و محدودیت‌های محیط زیست در جهت‌گیری توسعه در مرحله دوم تشریح شد.
 
با حضور اعضای شورا، طرح پژوهشی پهنه‌بندی خطر آتش‌سوزی با هدف ارائه برنامه مدیریت ریسک و بحران در مناطق چهارگانه محیط زیست خراسان رضوی پس از بررسی و تبادل نظر اعضاء به تصویب رسید.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.