معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۲۵ واحد بهداشتی در البرز آماده نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا است.

۲۵ واحد بهداشتی آماده نمونه گیری از افرادمشکوک به کرونابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، افسون تیزویر، معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان این که ۲۵ واحد بهداشتی در البرز آماده نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا است، گفت: مردم نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی اهمال کاری نکنند و همچنان با دقت آن‌ها را انجام دهند؛ کرونا از آنچه که فکر می‌کنید به شما نزدیک‌تر است و این بیماری همچنان در سراسر دنیا وجود دارد و مردم ایران نیز باید مانند تمام مردم در سراسر جهان نکات بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

تیزویر در خصوص استفاده از ماسک افزود: ماسک‌های سه لایه تا حد زیادی از انتقال ویروس جلوگیری می‌کنند، اما نحوه استفاده از ماسک بسیار اهمیت دارد.

او گفت: افراد قبل از استفاده از ماسک حتما دست خود را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویند و ماسک را از قسمت بند‌ها روی صورت قرار دهند به نحوی که دهان و بینی کامل پوشانده شوند و پس از استفاده از ماسک با دست آلوده آن را لمس نکنند.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: ماسک سه لایه هر ۲ الی ۳ ساعت یک بار باید تعویض شود. استفاده از ماسک در مکان‌های سر بسته که تهویه مناسبی ندارند الزامی است و مردم علاوه بر استفاده از ماسک فاصله اجتماعی ۱ متری را باید رعایت کنند.

 تیزویر گفت: نکته مهم دیگر در خصوص استفاده از ماسک این است که افراد بیمار به هیچ عنوان از ماسک‌های فیلتر دار استفاده نکنند چرا که به وسیله فیلتر آن بیماری قابل انتقال است.

او افزود: در خصوص ماسک‌های خانگی باید دقت شود که این ماسک‌ها به صورت مداوم ضدعفونی شوند و بین دو لایه آن یک گاز قرار بگیرد.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: شهروندان درهنگام مراجعه به مراکز و اصناف به بارکد بهداشتی آن‌ها توجه کنند زیرا صنوفی که بارکد بهداشتی دارند توصیه‌های بهداشتی مرتبط با صنف خود را دریافت کرده اند.

دکتر تیزویر افزود: همه صنوف از طرف معاونت بهداشتی و معاونت درمان دانشگاه کنترل و بازرسی می‌شوند و خوشبختانه اصناف استان البرز در رعایت نکات بهداشتی خیلی خوب عمل کرده اند.

او گفت: مردم باید زندگی در کنار کرونا را بیاموزند و هنگام خرید، اصول بهداشتی را قبل، حین و پس از خرید در نظر بگیرند.

انتهای پیام / ر. خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.