معاون فنی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: آمار مرگ و میر دراثر مصرف دخانیات بیشتر از مرگ بیماران کرونایی در جهان است.

افسون تیزویر، معاون فنی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با بیان این که آمار مرگ و میر در اثر مصرف دخانیات بیشتر از مرگ بیماران کرونایی در جهان است، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا دیروز کل آمار مرگ و میر جهانی در اثر ابتلا به این ویروس سیصد و چهل هزار نفر بوده این درحالی است که سالانه هشت میلیون نفر در جهان به علت مصرف دخانیات جان خود را از دست می دهند.

او افزود: امروزه کشورهای پیشرفته درپی آن هستند تا آمار مصرف کنندگان دخانیات در کشور خود را به حداقل برسانند و درعین حال اقتصادهای بزرگ دنیا با بازاریابی های قوی، بر کشورهای درحال توسعه تمرکز کرده اند و از طریق عرضه دخانیات با قیمتی نازل درپی جذب مصرف کنندگان بیشتر هستند.

معاون فنی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان این که احتمال سکته قلبی، مغزی و ابتلا به سرطان در مصرف کنندگان دخانیات زیاد است، گفت: آسیب دهان، دندان و ریه و ابتلا به بیماری های ریوی و قلبی و عروقی از جمله عوارض مصرف دخانیات است، ضمن این که مصرف دخانیات به دلیل اثرگذاری مستقیم بر ریه، احتمال ابتلای افراد به ویروس کرونا را نیز بیشتر می کند.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.