در گزارش زیر طرز تهیه آب زرشک خانگی را به شما آموزش می دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آب زرشک از آن دسته از نوشیدنی‌هایی است که به دلیل طعم ترشی که دارد بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد و از نوشیدنی‌هایی است که طرفداران خاص خودش را دارد.

طرز تهیه آب زرشک خانگی

بهترین زمان برای خرید زرشک تازه و تهیه نوشیدنی از آن، فصل پاییز و زمان رشد آن است. از آن جایی که امکان تهیه آب زرشک طبیعی و بدون مواد نگه دارنده در کافی شاپ‌ها و آبمیوه فروشی‌ها وجود ندارد، در این گزارش سعی شده است روش تهیه این نوشیدنی راحت و ساده آموزش داده شود. این میوه درختچه‌ای با ارتفاع ۱ تا ۵ متر دارد که میوه‌های آن به رنگ قرمز است. آب زرشک مقادیر قابل توجهی ویتامین c دارد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است و بعلاوه مصرف آب زرشک به تصفیه خون کمک می‌کند. زرشک نقرس و روماتیسم را برطرف می‌کند، باعث تنظیم دستگاه گوارش می‌شود.

از بین برنده سوء هاضمه است، برای درمان بواسیر مفید است و برطرف کننده بی اشتهایی نیز هست. زرشک طبیعت سرد و خشکی دارد. اسید‌های عالی فراوان در این میوه که سبب مزه ترش آن می‌شوند می‌تواند در جذب آهن نقش بسیاری داشته باشد. آب زرشک برای سم زدایی خون، کبد و کلیه، کاهش فشارخون بالا، درمان دیابت، کاهش چربی و کلسترول خون، درمان جوش صورت، لاغری و کاهش وزن و درمان سنگ کیسه صفرا مفید است. برگ گیاه زرشک مانند میوه آن فایده دارد و باعث محکم شدن لثه و دندان می‌شود و اسهال مزمن را درمان می‌کند. بهترین زمان میل آب زرشک یک ساعت قبل از صبح (ناشتا) و یک ساعت قبل از خواب توصیه شده است. میوه زرشک به عنوان مربا، ژله و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مواد لازم

آب: ۱ لیتر
زرشک: ۷۰۰ گرم

مراحل پخت

ابتدا زرشک‌ها را بشویید.

سپس آب را در ظرفی ریخته و روی حرارت بگذارید تا بجوشد.

بعد جوشیدن آب زرشک‌ها را داخل آب ریخته حرارت را کم کنید و بگذارید ۵ الی ۱۰ دقیقه بجوشد.

بعد از ۱۵ دقیقه شعله را خاموش کرده و بگذارید خنک شوند.

سپس آن‌ها را در صافی بریزید و فشار دهید تا تفاله و آب جدا شود و آب زرشک را در ظرفی جداگانه بریزید.

آب زرشک را درون بطری ریخته و در یخچال بگذارید.


منبع: غذالند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار