استاندار قزوین گفت: تا سه ماه آینده لازم است وضعیت انبار‌های استان در گزارش کاملی مشخص و اعلام شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  جمالی پور استاندار در جلسه بررسی قاچاق کالا و ارز گفت: دادستان باید با کسانی که انبارش برای کاری غیر از تولید استفاده می‌شود برخورد کند و تا سه ماه آینده لازم است وضعیت انبار‌های استان در گزارش کاملی مشخص و اعلام شود.

او، ساماندهی انبار‌ها را برای مبارزه با قاچاق کالا مهم دانست و گفت: صاحبان انبار‌ها باید همه فعالیت خود را اعلام کنند و اگر واحدی انبارش برای نگهداری کالای دیگر استفاده می‌شود اعلام کند در غیر این صورت تخلف محسوب خواهد شد.

جمالی پور اضافه کرد: سامانه جامع انبار‌ها باید تکمیل و به سیستم تصویری مجهز شوند تا کنترل بهتری صورت گیرد.

استاندار گفت: ۱۰۰ هکتار زمین برای سایت انبار‌های عمومی اختصاص داده شود تا همه انبار‌های عمومی و بنکدار‌ها در آینده به این مکان منتقل شود.

جمالی پور افزود: قاچاق کالا خطر بیشتری از مواد مخدر دارد و اقتصاد را دچار چالش می‌کند لذا باید رسانه‌ها، صدا و سیما، مطبوعات و خبرگزاری‌ها کار فرهنگی کنند تا مردم بدانند که خرید کالای قاچاق به اشتغال و اقتصاد آسیب می‌زند، جرایم اقتصادی را بیشتر می‌کند و مقدمه مواد مخدر و بستر بسیاری از جرایم است.

او اضافه کرد: قاچاق کالا شاید در کوتاه مدت برای افرادی مقرون به صرفه باشد، اما ریشه اقتصاد و اشتغال و امنیت اقتصادی را نابود می‌کند و مقدمه نا امن کردن جامعه و کشور است و همه باید نسبت به آن حساس باشند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.